سرور مجازی
تکنولوژی

جدیدترین‌ کانسپت مرسدس بنز Vision AMG معرفی شد؛ تصویری متفاوت از خودروهای اسپرت آینده

کانسپت مرسدس Vision AMG رونمایی شد. این مفهومی الکتریکی هم از نظر ظاهری و هم از نظر قوای محرکه پیش‌نمایشی از مدل‌های اسپرت مرسدس AMG در آینده نزدیک را ارائه می‌کند. به گفته فیلیپ شیمر مدیرعامل مرسدس AMG، این کانسپت DNA برند اسپرت‌ساز پس از سال 2025 را در خود دارد.

کانسپت مرسدس Vision AMG

کانسپت مرسدس Vision AMG از لحاظ فرم بدنه خیلی شبیه مفهومی ویژن EQXX دیده می‌شود. واضح و مشخص است که در این کانسپت هم توجه ویژه‌ای به مباحث آیرودینامیک شده؛ به‌ویژه آنکه ارتفاع خودرو پایین بوده و گلگیرها و رینگ‌های بزرگ، خودروهای فرمول یک را در ذهن تداعی می‌کنند. فاصله محوری بسیار زیاد و قرار گرفتن چرخ‌ها در چهارگوشه اتاق دیگر مورد ظاهری است که جلب توجه می‌کند.

کانسپت مرسدس Vision AMG

در نمای روبرو جلوپنجره معروف و اختصاصی پانامریکانا با طراحی مدرن ترکیب شده و دیگر خبری از شکاف‌های بزرگ در آن نیست. این جلوپنجره که امضای AMG به شمار می‌رود، نورپردازی شده است. چراغ‌های اصلی کانسپت مرسدس Vision AMG کاملا جدید بوده و طراحان در خلق آن از ستاره سه‌پر لوگوی کمپانی الهام گرفته‌اند. یک نوار باریک این چراغ‌های خاص را به هم متصل می‌کند.

کانسپت مرسدس Vision AMG

مرسدس AMG شیشه‌های جانبی تازه‌ترین مفهومی خود را به رنگ بدنه درآورده است. این رنگ نقره‌ای با عنوان Alubeam Silver شناخته می‌شود. در این مفهومی دوربین‌های جانبی بسیار باریک تصاویر کنار و عقب خودرو را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

نوشته های مشابه

فرم و محل نصب چراغ‌های عقب در بین تمامی محصولات اخیر خانواده مرسدس منحصر بفرد است. این چراغ‌ها متشکل از سه المان دایره‌ای شکل در هر طرف با گرافیک سه‌بعدی بوده و بیشتر شبیه خروجی اگزوز دیده می‌شوند تا چراغ! یک نوار LED باریک هم روی اسپویلر انتهایی نصب شده که تا نزدیکی رینگ‌های عقب امتداد پیدا کرده است.

کانسپت مرسدس Vision AMG

دیفیوزر سرتاسری و حجیم دیگر موردی است که باید حتما به آن اشاره کنیم. این دیفیوزر به همراه رگه‌های سبز رنگ موجود روی رینگ‌ها و رکاب‌های جانبی خودروی فرمول یک تیم مرسدس را به یاد علاقه‌مندان می‌اندازد.

این کانسپت پیشرفته بر مبنای پلتفرمی اختصاصی با نام AMG.EA ساخته شده و همه اجزای قوای محرکه آن جدید هستند. آنطور که در بیانیه رسمی آمده، وظیفه تامین نیروی مرسدس Vision AMG به موتورهای شار محوری ساخت شرکت YASA محول شده است. بد نیست بدانید این شرکت جزو زیرمجموعه‌های مرسدس به شمار می‌رود.

کانسپت مرسدس Vision AMG

در رابطه با میزان خروجی پیشرانه کانسپت مرسدس Vision AMG اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. اما با وجود این مرسدس AMG تاکید دارد موتورهای به کار رفته، در مقایسه با موتورهای برقی رایج قدرت بیشتری تولید می‌کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا