سرور مجازی
فضای مجازی

تلاش دانشمندان برای ذخیره انرژی خورشید در شب

تیمی از محققان دانشگاه نیو ساوت ولز نشان دادند که می‌توان از خورشید در شب‌ها نیز انرژی تولید کرد.

پروفسور ند ایکینز داوکس سرپرست این پروژه گفت: زمانی که از سلول‌های فتوولتاییک خورشیدی برای جمع‌آوری نور خورشید استفاده می‌کنیم، تنها از نیمی از انرژی موجود استفاده می‌کنیم. اما پس از غروب آفتاب و تاریکی خورشید نیز انرژی خورشیدی وجود دارد.

او افزود: ما از خورشید انرژی دریافت می‌کنیم، خورشید زمین را گرم می‌کند، اما سپس زمین در واقع همان مقدار انرژی را در شب به فضا می‌تاباند. در واقع طیف بزرگ و استفاده نشده‌ای از انرژی وجود دارد که باید از آن بهره برد.

پروفسور داوکس و تیمش تاکید می‌کنند که اگر جریان این گرمای تابشی را بتوان توسط یک دستگاه سلولی قدرتمند مهار و به الکتریسیته تبدیل کرد، انرژی زیادی به دست می‌آید.

در یک مطالعه جدید، این تیم از یک دیود حرارتی (یک حسگر نیمه هادی که در فناوری‌های فعلی مانند عینک دید در شب یافت می‌شود) برای گرفتن فوتون‌های خروجی از زمین در امتداد طیف مادون قرمز و تبدیل آن‌ها به الکتریسیته استفاده کردند.

ذخیره انرژی خورشید در شب

البته فرآیند توسعه هنوز در حال پیشرفت است و هنوز نمی‌توان با این کار انرژی جذب و ذخیره کرد.

داوکس می‌گوید که در آینده ممکن است بتوان دستگاه‌های فتوولتاییک یا پنل‌های خورشیدی را که امروزه به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، با یک ترموستات برای تولید انرژی خورشیدی در شب، ترکیب کرد.


بیشتر بخوانید

  • ریزتراشه های پوستی؛ از سهولت در انجام کارها تا نقض حریم شخصی

 
دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا