سرور مجازی
اقتصادی

دستور وزیر کار درباره حقوق و دستمزد کارگران/ حق ندارید یک روز هم حقوق کارگر را به تعویق بیندازید و در جایی دیگر هزینه کنید

دستور وزیر کار درباره حقوق و دستمزد کارگران/ حق ندارید یک روز هم حقوق کارگر را به تعویق بیندازید و در جایی دیگر هزینه کنید

علی‌حسین رعیتی‌فر معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‌در مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر و بازدید از معدن پیشرو معادن سوادکوه با بیان اینکه در معادن فعال کشور مانور ایمنی انجام می‌شود، اظهار داشت: در ۱۰ استان کشور که دارای معادن فعال هستند با هدف ارتقاء ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار این مانور انجام می‌شود؛ همچنین در ۱۰ استان که کارهای پر خطر و ساختمانی انجام می‌شود نیز این مانور را داریم.

وی با توجه به حوادث ناشی از کار افزود: سالانه حدود ۷۰۰ نفر از حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند که ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه کار و تولید کشور است.

وی تصریح کرد: تلاش داریم با کمک بازرسین کار و مسئولان HSE ایمنی واحدهای تولیدی، کمیته‌های حفاظتی و فنی واحدهای تولیدی را ارتقاء دهیم‌.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درم ورد بازدید از معدن پیشرو معادن سوادکوه، اظهار داشت: امروز در این معدن سختی کار را دیدیم‌، کار در حوزه معدن سخت است و باید حق و حقوق کارگران رعایت شود.‌ وظیفه حفاظت و صیانت از نیروی کار بر عهده وزارت ما است.

این مسئول یادآور شد: ما امسال به کنوانسیون ۱۵۵ سازمان جهانی کار پیوستیم و در حوزه ایمنی و بهداشت کار همه دستگاه‌ها به نوعی باید دخیل باشند.

معاون وزیر کار همچنین در گفت وگویی که با برخی کارگران معدن داشت، گفت: وزیر کار همیشه دغدغه کارگران دارد و به تمام زیرمجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی دستور داده که حق ندارید یک روز حقوق کارگر به تعویق بیندازید و در جایی دیگر هزینه کنید.

۲۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا