سرور مجازی
اقتصادی

قیمت طلا دوباره بالا رفت/ اعلام دلایل گرانی

قیمت طلا دوباره بالا رفت/ اعلام دلایل گرانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طلای جهانی امروز در معاملات بازار جهانی افزایش قیمت را ثبت کرد. هر اونس طلا، امروز به دو هزار و 330 دلار رسید که افزایش 22 دلاری را نشان می‌دهد.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: تقویم اقتصادی ایالات متحده حاکی از آن است که هیچ اطلاعات سطح بالایی که بتواند تاثیر بالایی بر قیمت طلای جهانی بگذارد منتشر نخواهد شد. روز پنجشنبه، داده‌های تراز تجاری چین به دقت زیر نظر فعالان بازار خواهد بود. در صورتی که مازاد تجاری چین در ماه آوریل بیش از حد انتظار افزایش یابد، واکنش اولیه بازار می‌تواند به افزایش قیمت طلای جهانی کمک کند و سرمایه‌ گذاران آن را یک تحول مثبت برای چشم‌انداز صعودی تقاضای طلا ارزیابی کنند.

فعالان بازار علاوه بر آمار تراز تجاری چین، هفته آینده سخنان مقامات فدرال رزرو را نیز با دقت دنبال خواهند کرد. بر اساس ابزار «CME FedWatch»، احتمال چرخش سیاست‌های پولی فدرال رزرو در ماه سپتامبر پس از رویدادهای این نهاد مالی همچنان کمی بالاتر از ۵۰ درصد باقی مانده است. اگر سیاست‌گذاران فدرال رزرو راه کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را باز نگه دارند، موقعیت‌یابی بازار نشان می‌دهد ارزش دلار آمریکا می‌تواند تحت فشار فروش قرار گیرد.

از سوی دیگر، اگر مقامات فدرال رزرو احتمال کاهش نرخ بهره را به نزدیک‌تر به پایان سال منتسب کنند، به احتمال زیاد ارزش دلار آمریکا حفظ می‌شود و کسبِ سهم بیشتر برای قیمت طلای جهانی را دشوار خواهد کرد. با وجود این، سیاست‌گذاران تا ماه سپتامبر داده‌های بیشتری در مورد تورم و اشتغال برای ارزیابی در اختیار خواهند داشت و ممکن است از ارائه هرگونه سیگنال واضحی درباره زمان چرخش سیاست‌های پولی اجتناب کنند.

223223

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا