کمبود اطلاعات بازار چالش مهم دانشبنیانها/آغاز مطالعات مشترک برای وضعیت بازار فناوری اطلاعات
دکتر محمدجعفر صدیق دامغانی زاده در گفتوگو با ایسنا، ایجاد "خوشههای نوآوری" را از برنامههای پارک فناوری فاوا دانست و افزود: در این برنامه شرکتهای کوچک به شرکتهای بزرگ متصل میشوند. شرکتهای بزرگ که با بازار در ارتباط هستند، از طریق نوآوری باز، هستههای فناور را جذب میکنند و از سوی دیگر از سوی پارک به آنها گرنتی اعطا میشود.
وی ماموریت اصلی هستههای نوآوری جذب شده را تولید نوآوری دانست و یادآور شد: شرکتهای بزرگ که اقدام به جذب شرکتها کردند، زمینه را برای وارد شدن این نوآوریها به بازار فراهم میکنند.
صدیق، "تضمین بازار در ازای تضمین کیفیت" را از جمله مسیرهای بازارسازی برای شرکتهای کوچکتر عنوان کرد و یادآور شد: ما با اعطای حمایتهای مالی و در سایه قوانین و مقررات، سعی خواهیم کرد تا مسیر اتصال شرکتها به بازار هموارتر شود.
رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به حجم بازار کشور در حوزه فناوری با بیان اینکه متاسفانه اطلاعات در این زمینه در کشور مفقود است، یادآور شد: از این رو با سازمان نظام صنفی رایانهای کشور در حال همکاری هستیم تا مطالعاتی در این زمینه اجرایی شود.
صدیق، وجود چنین اطلاعاتی را از نیازهای فعالان این صنعت عنوان کرد و گفت: نقشه میزان حجم بازار فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در سطح مختلف به شدت نیاز است و با نبود این اطلاعات، سرمایه گذاران دچار سردرگمی خواهند شد.
رییس پارک علم و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه نبود اطلاعات مربوط به حجم بازار نه تنها در این زمینه بلکه در بسیاری از حوزهها در دسترس نیست، خاطر نشان کرد: ما باید به اطلاعات بازار دسترسی داشته باشیم و در تلاش هستیم تا مطالعاتی را در زمینه وضعیت بازار فناوریهای اطلاعات انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰ شرکت فناور در این پارک جذب شده است، خاطر نشان کرد: این پارک در ۴ استان شعباتی دارد که دو شعبه آن فعال است و دو شعبه این پارک نیز در حال آماده سازی است.
انتهای پیام