سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

گوگل برای مهاجرت از آیفون به اندروید اپ Switch to Android را توسعه می‌دهد

اگر بخواهید از اندروید به iOS بروید، برنامه‌ای به نام Move to iOS در این مسیر به کمک شما می‌آید. حالا گوگل هم در حال توسعه اپلیکیشن جدیدی برای iOS به نام «Switch to Android» است که می‌تواند اکثر اطلاعات کاربر را از روی آیفون کپی کند و به دستگاه‌های اندرویدی بیاورد.

با انتشار بتای ۳ اندروید ۱۲ رابط کاربری SetupWizard جدیدی طراحی شده که با شیوه طراحی «متریال یو» همخوانی بیشتری دارد. این SetupWizard در طول پروسه راه‌اندازی یک اپلیکیشن سیستمی را اجرا می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد اطلاعات خود را از گوشی قبلی به گوشی جدیدش منتقل کند. این اپ که «Data Restore Tool» نام دارد، حالا دارای اشاراتی است که توسعه برنامه دیگری موسوم به Switch to Android برای انتقال اطلاعات از iOS به اندروید را نشان می‌دهد.

گوگل Switch to Android

در حال حاضر سه مرحله برای استفاده از Switch to Android ذکر شده است. ابتدا باید این برنامه را از اپ استور دریافت کنید. با توجه به شواهد، به نظر می‌رسد که کپی اطلاعات از iOS نیازی به کابل USB-C به لایتنینگ ندارد و برنامه کارش را از طریق شبکه وای‌فای انجام می‌دهد. پس یک شبکه هات اسپات ساخته می‌شود و داده‌ها را بین دو دستگاه انتقال می‌یابند.

گوگل Switch to Android

نکته جالب توجه این‌جاست که Data Restore Tool می‌گوید کاربر حتی می‌تواند اپلیکیشن‌های خود را از آیفون به اندروید بیاورد. البته مشخص نیست که گوگل دقیقا چگونه این کار را انجام می‌دهد و صرفا نسخه متناظر برنامه‌های آیفون را برای اندروید دانلود می‌کند یا خیر. بدیهی است که اپ‌های پولی باید در اندروید هم دوباره خریداری شوند.

اپلیکیشن Switch to Android هنوز در اپ استور منتشر نشده، ولی این اتفاق دیر یا زود رقم خواهد خورد تا چندین سال پس از انتشار اپلیکیشن Move to iOS، گوگل هم برنامه مشابهی را در اختیار کاربران اندروید قرار می‌دهد تا مهاجرت آسان‌تری به این سیستم عامل داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا