سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/06/19

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به دلیل خسارات ناشی از طوفان آیدا فاصله بین عرضه و تقاضای نفت در بازار آمریکا کم شده است و با وجود اعلام چین مبنی بر استفاده از ذخایر نفتی استراتژیک خود، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود اما همچنان در مسیر افت هفتگی حدودا یک درصدی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر امروز با 39 سنت معادل 0.55 درصد افزایش به 71 دلار و 84 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر هم امروز با 30 سنت معادل 0.44 درصد افزایش به 68 دلار و 44 سنت رسید.

نفت برنت در مسیر ثبت دومین کاهش هفتگی خود قرار دارد.

پس از آنکه دولت چین اعلام کرد به منظور کاهش فشار بر پالایشگاه های داخلی بخشی از نفت موجود در ذخایر استراتژیک خود را به بازار تزریق می کند، قیمت هر دو شاخص نفتی در روز پنجشنبه بیش از یک درصد کاهش داشت و به پایین ترین رقم از 26 اوت رسید.

تحلیلگران موسسه گلدمن ساچز در یادداشتی نوشتند: «هرچند این فروش ذخایر نفتی بر میزان واردات نفت چین در فصل تابستان امسال اثر می گذارد، ما انتظار نداریم حجم ذخایر نفتی این کشور بر روی خشکی امسال کاهش قابل توجهی را تجربه کند و از سرگیری واردات بیشتر نفت در اواخر سال همزمان با رشد تقاضا دور از انتظار نخواهد بود.»

در همین حال شرکت رویال داچ شل، بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت در خلیج مکزیک ارسال برخی از محموله های صادراتی خود را به دلیل خسارات ناشی از وقوع طوفان آیدا لغو کرده است.

همچنان حدود 1.4 میلیون بشکه از تولید روزانه نفت آمریکا در خلیج مکزیک و یک میلیون بشکه از ظرفیت پالایشگاهی این کشور به دلیل خسارات ناشی از طوفان به بازار بازنگشته است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا