سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

کانسپت هیدروژنی هیوندای ویژن اف‌کی با ۶۹۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

هیوندای از یک کانسپت هیدروژنی جدید پرده‌برداری کرد. این کانسپت ویژن اف‌کی (Vision FK) نام دارد و در دسته خودروهای اسپرت دو درب قرار می‌گیرد. پیشرانه هیدروژنی این خودرو ۶۹۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و با یک مخزن پر، می‌تواند تا ۳۷۳ مایل یا ۶۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. در بهترین تنظیمات، صفر تا صد این اتومبیل مفهومی کمتر از ۴ ثانیه طول می‌کشد.

کانسپت هیوندای ویژن اف‌کی در جریان همایش آنلاین Hydrogen Wave معرفی شد. پیش از معرفی این کانسپت شرکت هیوندای از برنامه‌های جاه‌طلبانه خود برای عرضه خودروهای پیل سوختی و فراگیر کردن هیدروژن به عنوان یک منبع انرژی پایدار در عرض دو دهه آینده رونمایی کرد. این خودروساز کره‌ای تخمین می‌زند تا سال ۲۰۳۰ به نقطه‌ای خواهد رسید که در آن قیمت یک اتومبیل هیدروژنی هم‌تراز با مدل‌های الکتریکی خواهد بود.

در حال حاضر جزئیات زیادی از کانسپت جدید هیوندای در دست نیست و اطلاعات موجود به مواردی که برشمردیم، محدود شده است. به غیر از ویژن اف‌کی، کره‌ای‌ها از چند ایده مفهومی جالب دیگر نیز در همایش مذکور رونمایی کردند که خودروی مخصوص حمل کانتینر یکی از آنهاست.

این خودرو تریلر درون (Trailer Drone) نام دارد و به فناوری خودران مجهز است، طراحی این خودرو بسیار خاص بوده و می‌توان آن را به یک کشنده بدون کابین تشبیه کرد. هیوندای کاربردهای متفاوتی را برای این خودرو متصور شده و آن را مناسب ناوگان‌های بزرگ می‌داند. کره‌ای‌ها برد حرکتی تریلر درون با مخزن کامل را ۶۲۱ مایل یا ۱۰۰۰ کیلومتر اعلام کرده‌اند که در حد و اندازه مدل‌های درون‌سوز کنونی است.

به عنوان بخش دیگری از استراتژی مرتبط با هیدروژن، هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ پیشرانه‌های الکتریکی یا پیل سوختی را برای تمامی مدل‌های تجاری خود ارائه کند. در این راستا، هیوندای یک خودروی تجاری با پیشرانه هیدروژنی را برای عرضه در بازارهای جهانی توسعه خواهد داد. این کمپانی فروش سالانه چند صد هزار دستگاهی را برای این خودرو متصور شده است.

برای زمینه‌سازی تحقق هدف جاه‌‎طلبانه فوق، هیوندای یک پیل سوختی جدید را در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد. این سیستم در دو نسخه ۱۰۰ و ۲۰۰ کیلووات کیلوواتی (معادل ۱۳۴ و ۲۶۸ اسب بخار) تولید خواهد شد. در مقایسه با تکنولوژی فعلی هیوندای، این سیستم ۵۰ درصد ارزان‌تر، ۳۰ درصد کوچک‌تر و دو برابر قدرتمندتر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا