سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

بزرگترین ساختمان اداری شناور جهان به بهره‌برداری رسید

بزرگترین دفترکار شناور جهان در سه طبقه و به عنوان مقر «مرکز جهانی سازگاری اقلیمی» که بان کی‌مون ریاست آن را بر عهده دارد به بهره برداری رسید. انرژی مورد نیاز این بنا با پنل خورشیدی قابل بازیافت تامین می‌شود.

شرکت معماری «Powerhouse» از بزرگترین ساختمان اداری شناور جهان با نام «FOR» رونمایی کرد. انرژی مورد نیاز این بنا از طریق پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود و سلول‌های خورشیدی مورد استفاده در آن پس از پایان عمر مفید، قابل بازیافت هستند.

دفتر شناور Flatating Office Rotterdam در واقع توسط ویلم-آلکساندر پادشاه هلند، بان کی‌مون دبیر کل سابق سازمان ملل متحد و کریستالینا جورجیوا رئیس صندوق بین‌المللی پول افتتاح شده است. این دفتر در حال حاضر به عنوان مقر «مرکز جهانی سازگاری اقلیمی» که بان کی‌مون ریاست آن را بر عهده دارد معرفی شده و یک رستوران نیز داخل آن وجود دارد.

دفتر شناور

پروژه Powerhouse در بندر Rijnhaven روتردام واقع شده و بخشی از تلاش کشور هلند برای بازسازی بیشتر این منطقه محسوب می‌شود.

مساحت کلی پروژه ۳۶۰۶ متر مربع شامل یک تراس بزرگ و بنایی در سه طبقه می‌شود. طبقات بالای بنا نیز دارای بالکن‌ هستند تا بتواند سایه مورد نیاز برای فضای داخلی را تامین کند. از نظر ساختاری نیز این دفتر کار شناور از چوب پیش‌ساخته و روی ۱۵ پل شناور بتنی ساخته شده است که برای ایجاد یک پایه شناور محکم به یکدیگر متصل شده‌اند. متاسفانه تاکنون هیچ عکسی از فضای داخلی آن منتشر نشده است.

نیروی برق مورد نیاز این ساختمان توسط مجموعه‌ای از پنل‌های خورشیدی (در مساحت ۸۰۰ متر مربع) تامین می‌شود که به باتری متصل است. همچنین از آب بندر به عنوان یک هیت سینک برای کمک به گرمایش و سرمایش استفاده می‌شود. سازندگان قصد دارند تا این دفتر به مدت یک دهه در محل فعلی خود باقی بماند و پس از آن بسته به شرایط ممکن است به مکان دیگری منتقل شود.

شرکت پاورهاوس می‌گوید: «ما دفتر شناور خود را به نحوی طراحی کردیم که ارزش‌های ساکنان آن یعنی مرکز جهانی سازگاری را منعکس کند.» این سازمان غیردولتی مستقر در روتردام به ریاست بان کی‌مون، قصد دارد برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و فناوری‌های مورد نیاز برای کاهش تغییرات آب و هوایی را توسعه دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا