سرور مجازی
فضای مجازی

کاهش اطمینان مصرف کننده در آمریکا با افزایش موارد ابتلا به کرونا

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی ها در مورد ابتلا به کرونا و تیره و تار شدن دورنمای اقتصاد آمریکا با افزایش تورم، اطمینان مصرف کننده در این کشور به پایین ترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده است.

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف کنندگان آمریکایی تمایل کمتری برای خرید خانه و کالاهای بزرگ مثل خودرو طی 6 ماه آینده خواهند داشت. این بدان معناست که هزینه مصرف کننده پس از دو فصل رشد، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی کاهش می‌یابد.

در این بین ،مصرف‌کنندگان بسیاری برای مسافرت رفتن برنامه ریزی میکنند که نشاندهنده تغییر روند هزینه کرد مردم از کالاها به خدمات است. افزایش هزینه در بخش خدمات که بخش بزرگی از فعالیت اقتصادی در آمریکا را تشکیل می‌دهد باعث کاهش بیشتر هزینه مصرف کنندگان خواهد شد.

ضربه شدید شیوع کرونای دلتا به وضعیت رستوران‌های آمریکااتحادیه اروپا آمریکا را از فهرست کشورهای ایمن برای سفر حذف کرد

طبق گفته جول ناروف، اقتصاددان ارشد ناروف ایکانامیکس در پنسیلوانیا:«این نگرانی وجود دارد که به دنبال بدتر شدن شرایط همه‌گیری کرونا و با توجه به بی میلی مردم برای واکسینه شدن، روند رشد اقتصاد کند شود».

شاخص اطمینان مصرف کننده در آمریکا در ماه جاری میلادی به 113.8 رسیده است یعنی پایین ترین رقم از ماه فوریه. این رقم در ماه گذشته برابر با 125.1 بود. اقتصاددان‌ها پیش بینی کرده بودند این شاخص در ماه اوت تا 124 پایین بیاید.

تحقیقات دانشگاه میشیگان نشان می دهد اطمینان مصرف‌کنندگان به پایین‌ترین رقم طی یک دهه گذشته رسیده است که دلیل آن می‌تواند افزایش قیمت کالاها مثل مواد غذایی و بنزین و همچنین اوج دوباره موارد ابتلا به کرونا به خاطر شیوع نوع دلتای آن باشد.

انتظار می‌رود تورم مصرف کننده طی 12 ماه آینده در آمریکا تا 6.8 درصد افزایش یابد.

شاخص قیمت مسکن در آمریکا به رکورد سالانه 18.6 درصد در ماه ژوئن رسیده است. اقتصاددان‌ها عقیده دارند تورم در مسکن به اوج رسیده و بسیاری توانایی خرید آن را ندارند.

انتهای پیام/88

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا