سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

تمام برندهای تجاری بزرگ موبایل به جز اپل با مشکل کمبود چیپ مواجه هستند

در حالی که اکثر برندهای بزرگ تولید کننده موبایل با مشکل تامین تراشه روبرو هستند و به همین دلیل امکان عرضه برخی محصولات را به بازار ندارند، ظاهرا اپل در مقایسه با بقیه رقبا، در فروش موبایل‌های آیفون با مشکلات چندانی دست و پنجه نرم نمی‌کند.

کمبود جهانی تراشه معضل بزرگ سال ۲۰۲۱ است. با وجود این کمبود، برندهای تجاری نمی‌توانند خواسته‌های مصرف‌کنندگان را برآورده کنند و تحلیلگران معتقد هستند که این جریان تا سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد. اما اگر توجه کرده باشید خبر زیادی در مورد کمبود گوشی‌های اپل شنیده نمی‌شود. کوپرتینویی‌ها همچنین در زمان مواجه شدن با این کمبود، برنامه انتقال تراشه‌ خود را نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند.

اپل

بر اساس گزارش جدیدی از Wave7 Research، شرکتی که ماهانه درباره بازار گوشی‌های موبایل ایالات متحده گزارش صادر می‌کند، اپل در یک حرکت هوشمندانه پیش از سایر سازندگان کمبود تراشه را پیش‌بینی کرده بود. «جف مور» رئیس Wave7 می‌گوید: «منابع ما به Wave7 Research اعلام کردند که اپل توانست عرضه چیپست خود را خیلی زودتر متوقف کند. این امر در مورد سایر تولیدکنندگان صحیح نبوده است.»

موضوع جالب این است که مشکل به وجود آمده در برخی موارد روی مدل‌های مختلف تاثیرگذار است. برای مثال گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با کمبود روبرو نیستند اما طبق این گزارش گوشی‌های گلکسی A51، َ۰۱، A21، ۰۲s و نوت ۲۰ بازار موبایل تمام شده است. گلکسی S21 و S21 اولترا پرفروش‌ترین ‌گوشی‌های سامسونگ در نظرسنجی‌های ماه گذشته میلادی بوده‌اند.

هر چند کمبود گوشی های سامسونگ به جایگاه وان پلاس در بین بهترین گوشی‌های اندروید جایگزین کمک کرده اما وان پلاس نیز تحت تاثیر کمبود جهانی تراشه قرار گرفته است. نورد N200 در ماه گذشته میلادی با سهم ۲۰ درصدی برترین گوشی فروخته شده در فروشگاه‌های مترو بوده اما سهم آن در این ماه به دلیل کاهش عرضه برخی دستگاه‌های وان پلاس به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

در هر صورت این مشکل ممکن است تا سال آینده ادامه داشته باشد. دلیل تاخیر گلکسی S21 FE از سوی سامسونگ نیز ممکن است به همین دلیل باشد و عرضه گوشی‌های آینده نیز تحت تاثیر قرار بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا