سرور مجازی
فضای مجازی

روایت معاون بازار شرکت بورس از روند بازگشت «شبندر» به معاملات

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود گودرزی در خصوص بازگشایی نماد شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: یکی از مسائل مطرح برای سهامداران نحوه اعمال افزایش سرمایه است. بر این اساس با توجه به اینکه این شرکت افزایش سرمایه 368 درصدی داشته است، برخی از سهامداران درباره قیمت تئوریک بازگشایی این نماد ابهام داشته و عنوان کرده‌اند این نماد با قیمت تئوریک پایین‌تری ثبت شده است.

معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران افزود: به دلیل برگزاری مجمع عمومی و تصویب تقسیم سود و نیز تصویب افزایش سرمایه در مجمع فوق العاده، لذا ابتدا مبلغ سود تقسیمی از قیمت پایانی قبل از بسته شدن نماد، کسر و سپس قیمت تعدیل شده مبنای محاسبه قیمت تئوریک پس از افزایش سرمایه می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت پایانی شبندر قبل از مجمع 21360 ریال بوده که در مجمع عمومی 3850 ریال سود نقدی مصوب شده است. با کسر این مبلغ و اعمال افزایش سرمایه 368 درصدی قیمت تعدیل شده 3739 ریال خواهد بود که به درستی در سامانه‌های معاملاتی قرار گرفته است.

معاون بازار شرکت بورس تهران با تاکید بر اینکه هنگام بازگشایی نمادها همواره شرایط عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت هستند، عنوان داشت: در بازگشایی "شبندر" حدود یک میلیارد ورقه بهادار در مرحله حراج جهت خرید و فروش وارد سامانه معاملات شد که علاوه بر مشارکت گسترده سرمایه گذاران، کشف قیمت با حجمی حدود 31 برابر حجم مبنای نماد و نزدیک به 7 دهم درصد از سرمایه شرکت صورت گرفت و بر همین اساس حراج مذکور مورد تایید ناظر بازار قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: این موضوع توسط سرمایه گذاران نیز مورد تایید قرار گرفت، بطوریکه تا پایان معاملات دیروز با معامله حدود 2 میلیارد و هفتصد میلیون سهم یعنی حدود 2 درصد سرمایه شرکت قیمت پایانی روز نزدیک به قیمت کشف شده در زمان حراج شد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا