سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

کرونای دلتا می‌تواند خطر بستری شدن در بیمارستان را دو برابر کند

نتایج تحقیق تازه‌ای که در انگلستان انجام شده می‌گوید کسانی که به گونه کرونا دلتا مبتلا می‌شوند، دو برابر بیشتر از کسانی که به گونه آلفا مبتلا شده بودند با احتمال رفتن به بیمارستان و بستری شدن روبرو هستند.

بر اساس پژوهشی که نتایج آن در نشریه معتبر «لنست» منتشر شده، تحقیق روی ۴۳ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا که اکثر آن‌ها واکسن نزده بودند نشان داده که ریسک بستری شدن در مبتلایان گونه دلتا در مقایسه با گونه آلفا بسیار بیشتر است.

«ان پریسانیس»، از نویسندگان ارشد این مقاله که متخصص آمار دانشگاه کمبریج به حساب می‌آید، می‌گوید: «تحلیل‌های ما نشان می‌دهند که در فقدان واکسیناسیون، هر موج از شیوع گونه دلتا نسبت به گونه آلفا فشار بیشتری بر سیستم درمان وارد می‌کند.»

تحقیق حاضر در بازه زمانی ماه مارس تا مه امسال انجام گرفته، یعنی زمانی که واکسیناسیون به تازگی در بریتانیا آغاز شده بود. از این رو، ارزیابی ریسک مضاعف بستری شدن برای افرادی که واکسن نزده یا صرفا یک دوز را دریافت کرده بودند، ممکن نبود.

پیش‌تر گزارش شده بود که واکسیناسیون برای مبتلایان به کرونا دلتا هم به اندازه گونه‌های قبلی ریسک بستری شدن را پایین می‌آورد. این مسئله در تحقیق حاضر رد نشده چون شمار مراجعات بیمارستان در افرادی که واکسن زده‌اند، کم بوده است.

این اطلاعات با استفاده از داده‌های ملی و به‌روز از بیمارستان‌ها و مراکز واکسیناسیون حمایت شده است. با این حال، پژوهش حاضر در دوره اوج‌گیری گونه دلتا انجام شده، در حالی که اطلاعات از گونه آلفا در دوران افول موج مربوطه به ثبت رسیده بود. بنابراین فاصله زمانی بین ابتلا و مثبت شدن تست کرونا می‌تواند در گونه دلتا اغراق‌آمیز و در گونه آلفا دست کم گرفته شده باشد.

همه‌گیری گونه دلتا ویروس کرونا سراسر دنیا را وارد فاز جدیدی از مواجهه با این بیماری واگیردار کرده و مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا