سرور مجازی
فضای مجازی

پنج هزارمیلیاردریال طرح تولیدی با حمایت صندوق کارآفرینی امید افتتاح شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی اصغرنوراله زاده،مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: با افتتاح تعدادی از طرح های تولیدی که عمده آن در بخش تولیدات کشاورزی ، بسته بندی و فرآوری و بومگردی است، برای 70 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی با بیان این که صندوق کارآفرینی امید به اهمیت کار سخت، کارآفرینان و تولید واقف است و سعی می کند حمایت های مالی را در کمترین فرصت زمانی داشته باشد، گفت: این صندوق در یک سال گذشته به 54هزار طرح ،27هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

نوراله زاده با بیان این که صندوق کارآفرینی امید، آماده حمایت از همه طرح ها به ویژه در حوزه بوم گردی گردشگری و کشاورزی در همه روستاهای کشور دارد ، افزود: کارشناسان صندوق با همکاری دستگاه های اجرایی ظرفیت های همه روستاهای کشور را در شناسایی کرده اند و به طور یقین ظرفیت های زیادی برای تحقق این امر وجود دارد که فقط باید طرح های آن از سوی کارآفرینان تعریف شود ؛ چراکه اجرا آن را صندوق با حمایت مالی تضمین می کند.

وی با اشاره به این که در یک دهه گذشته یک میلیون نفر از کارآفرین کشور مورد حمایت مالی این صندوق قرار رفتند که حدود 40 درصد آنان بانوان هستند، توضیح داد: اگر موانع داخلی که بیشتر در خلاء و نواقص قانونی و مشکلات صدور مجوز از سوی دستگاه های اجرایی است ، حل و فصل شود، مشکل تولید و در نتیجه بیکاری از بین می رود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اظهار این که این صندوق پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که هر روستا می تواند یک کارخانه تولیدی باشد، طرح و برنامه های کارآفرینان را مورد حمایت مالی قرار می دهد، تصریح کرد: توسعه و ارتقاء فرهنگ کار و تولید از سوی کارآفرینان باید در جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

نوراله زاده گفت: طبق بررسی های صورت گرفته دستگاه های اجرایی فقط زمینه اجرای فعالیت های تولیدی را فراهم می کند ، این تولید کنندگان و کارآفرینان هستند که 12 فعالیت را برای رسیدن به محصول با هزاران دغدغه انجام می دهند ، به همین دلیل باید فرهنگ حمایت از کارآفرینان و تولید کنندگان در کشور نهادینه شود.

وی منزلت اجتماعی کارآفرینی را در جامعه بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید با این تفکر و ایده حمایت مالی را از تولید کنندگان انجام می دهد و امیدواریم مسئولان دولتی و اجرایی همراه با این صندوق و تولید کنندگان به مقوله تولید و درآمد مردم توجه کنند.

وی قدرت اقتصادی را عامل موفقیت کشور در دیگر بخش ها دانست و گفت: امروز فلسفه وجودی صندوق کارآفرین امید تحقق رونق اقتصادی با حمایت از تولید و افزایش درآمد مردم و از بین بردن بیکاری است و به وطور یقین با قدرتمند شدن اقتصاد کشور ، مشکلات تحریم ها و وابستگی های کشور به راحتی قابل حل بوده و این چالش ها اصلا متوجه مردم نخواهد شد.

نوراله زاده با بیان این که طرح "هر روستا یک محصول" با هدف اشتغالزایی روستایی و حمایت از زنان سرپرست خانوار در تولید محصولات خانگی و روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید در حال اجرا است، تصریح کرد: هدف ما حرکت در مسیر توسعه، رونق تولید و اشتغال و همچنین رفع محرومیت در جامعه است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا