سرور مجازی
فضای مجازی

سهم بالای معاملات طلا از معاملات مردادِ بورس کالا

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان معاملات مردادماه گذشته معامله گران تعداد 12 میلیون و 60 هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بالغ بر 9 هزار و 884 میلیون ریال دادوستد کردند که این آمار معاملاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد 16 و 158 درصدی همراه بوده است؛ در مردادماه مدال طلای حجم و ارزش معاملات به گواهی سپرده سکه طلا رسید.

این گزارش می‌افزاید: در جریان معاملات ماهی که گذشت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در نماد معاملاتی گواهی سپرده سکه طلای بانک های آینده، رفاه، سامان، صادرات و ملت به ثبت رسید تا سکه طلا در این بازار مدال طلای معاملات ماهانه را کسب کند. به طوری که طی مرداد ماه امسال 8 میلیون و 92 هزار و 300 گواهی سپرده سکه طلای تحویل یک روزه مورد معامله قرار گرفت و ارزش بالغ بر 9 هزار و 338 میلیارد ریال برای آن رقم خورد.

همچنین در این مدت تعداد 3 میلیون و 740 هزار و 877 گواهی سپرده زعفران نگین به ارزشی بیش از 512 میلیارد و 647 میلیون ریال بین بازیگران بازار دست به دست شد تا این دارایی پایه پس از سکه طلا بیشترین حجم و ارزش معاملاتی ماهانه را به ثبت برساند و دوم شود.

شاخص بورس از نیمه ارتفاع 1.5 میلیون واحد گذر کرد

معامله گران در دو نماد معاملاتی انبارهای سحرخیز و طلای سرخ تعداد 217 هزار و 880 گواهی سپرده زعفران پوشال را خرید و فروش کردند تا ارزشی بیش از 23 میلیارد و 129 میلیون ریال برای دارایی پایه مذکور ثبت شود. براساس این آمارها، زعفران پوشال به لحاظ حجم و ارزش معاملات در رده سوم جدول معاملات مرداد ماه قرار گرفت.

آمارها حاکی از آن است که در دوره زمانی مورد بررسی 3619 گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی انبارهای مه ولات و سبز دانه معامله شده و ارزش 6.6 میلیارد ریالی را رقم زده است.

معامله 5320 گواهی سپرده زیره سبز انبارهای دانش، کیمیابذر و مینوبذر نیز ارزشی بیش از 4 میلیارد ریال را به ثبت رساند. معامله 195 گواهی سپرده کشمش تیزابی تاکستان نیز ارزشی نزدیک به 45 میلیون ریال را در پی داشت.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا