سرور مجازی
اخبار آی تی

تغییرات مسابقات ملی و جهانی ربوکاپ در شیوع کرونا

پیمان یوسفی، یکی از اعضای کمیته فنی مسابقات ایران اوپن در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مسابقات ربوکاپ هر ساله در کشور برگزار می‌شود، گفت: این مسابقه جزو مسابقات معتبر دنیا به شمار می‌رود، به گونه‌ای که تیم‌های ربوکاپ دنیا در این رقابت‌ها حضور دارند و برترین تیم‌های مسابقات مقدماتی ربوکاپ به مسابقات جهانی راه می‌یابند.

وی با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها در سال جاری، اظهار کرد: در بخش ربات‌های امدادگر این مسابقات، دانش آموزان توانستند در یکی از چالش‌های این رقابت مقام اول را کسب کنند، ضمن آنکه تیم‌های دیگری از ایران رتبه‌های خوبی کسب کردند.

یوسفی، ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا این رقابت‌ها به صورت مجازی برگزار شد و به همین دلیل مسابقات ربوکاپ با چالش‌هایی همراه بود و در صورتی که در سال آینده شرایط شیوع این ویروس بهبود یابد، این رقابت‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشور تایلند میزبانی سال آینده رقابت ربوکاپ جهانی را برعهده دارد، خاطر نشان کرد: میزبانی مسابقات جهانی ربوکاپ امسال با کشور فرانسه بود.

یوسفی به نحوه برگزاری رقابت ربوکاپ ۲۰۲۱ اشاره و خاطر نشان کرد: در سال جاری یکسری از لیگ‌ها ربات خود را به صورت ویدئوکنفرانس ارائه کردند و بر اساس ویژگی‌های ربات‌ها، به تیم‌ها امتیازدهی شد، ولی ربات برخی از لیگ‌ها، شبیه سازی بود که در محیط نرم افزاری و به صورت سه بعدی، ارائه شد و داوران بر اساس کدهای برنامه نویسی تیم‌ها رتبه بندی‌ شدند.

به گفته وی هر ساله لیگ‌های شبیه سازی در کنار لیگ‌های دارای ربات حضور داشتند، ولی امسال حضور این لیگ‌های شبیه سازی پر رنگ‌تر بوده است.

یوسفی به مسابقات مقدماتی ربوکاپ ایران اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۰ کشور در دنیا هستند که مسابقات مقدمانی ربوکاپ را برگزار می‌کنند که یکی از این کشورها ایران است که از سال ۲۰۰۶ تاکنون اقدام به برگزاری مسابقاتی با عنوان "مسابقات آزاد رباتیک ایران" یا "ایران اوپن" کرده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، مسابقات ایران اوپن نیز به صورت مجازی برگزار شد.

یوسفی با تاکید بر اینکه ربات لیگ‌های حاضر در این مسابقات به صورت شبیه سازی بودند، گفت: تیم‌های حاضر به صورت مجازی با یکدیگر رقابت کردند.

به گفته وی در سال جاری به دلیل شرایط موجود تعداد لیگ‌های حاضر در این رقابت کمتر شده بود، ولی نتایج خوبی به دست آوردیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا