سرور مجازی
رمز ارز

اظهارات امیدوارکننده رییس SEC؛ آمریکا از دشمنی با بیت کوین دست برداشت؟!

اظهارات امیدوارکننده رییس SEC؛ آمریکا از دشمنی با بیت کوین دست برداشت؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گری گنسلر، رئیس SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده)، در شهادت اخیر خود در مجلس سنای این کشور، در مورد امور بانکی، مسکن و امور شهری مطالبی را بیان کرد که گمانه‌زنی‌هایی را در جامعه ارزهای دیجیتال برانگیخت.

در حالی که سازمان SEC به دلیل موضع سخت خود در قبال صنعت کریپتو شناخته‌ شده است، سخنان گنسلر امیدی را در میان حامیان ارزهای دیجیتال، به ویژه در مورد تنظیم دارایی‌های رمزارزی و تأیید احتمالی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین ایجاد کرده است.

گنسلر بر لزوم اولویت دادن به حمایت از سرمایه‌گذاران و اطمینان از انطباق با قوانین اوراق بهادار در بازارهای اوراق بهادار دارایی‌های کریپتو تأکید کرد. او گفت که تعریف قانونی یک اوراق بهادار که در دهه 1930 ایجاد شد، شامل اصطلاح “قرارداد سرمایه‌گذاری” است که احتمالاً اکثر توکن‌های رمزارزی را در بر می‌گیرد.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

این بدان معنا است که اکثر توکن‌های رمزارزی مشمول قوانین اوراق بهادار هستند و واسطه‌هایی مانند صرافی‌ها، کارگزاران و آژانس‌های تسویه حساب را ملزم می‌کنند تا با ثبت یا درخواست معافیت، به این قوانین پایبند باشند.

با وجود این پیشرفت اخیر، موضع SEC در مورد “عدم انطباق گسترده” صنعت رمزارزها با قوانین اوراق بهادار، بدون تغییر باقی مانده است. گنسلر بر ضرورت اقدامات اجرایی برای پاسخگو نگه داشتن متخلفان و حفظ منافع سرمایه‌گذاران تأکید کرد. علاوه بر این، SEC فعالانه در تلاش‌ برای ایجاد چارچوب‌های نظارتی برای بازارهای کریپتو، از جمله سیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، مشارکت می‌کند.

نظرات گنسلر در مورد ETFهای بیت کوین نیز انتظارات خاصی را در جامعه کریپتو ایجاد کرده است. او فاش کرد که SEC فراتر از برنامه معروف Grayscale، در حال بررسی پرونده‌های چندگانه ETF بیت کوین و منتظر توصیه کارکنان است. این بیانیه پس از آن صادر شد که حکم دادگاه قبلی از SEC به دلیل حمایت از ETFهای آتی نسبت به ETF اسپات بیت کوین انتقاد کرد.

در حالی که سرکوب مداوم کریپتو اخیراً تشدید شده است، اظهارات گنسلر نور امیدی را به جامعه کریپتو می‌تاباند. اظهارات گنسلر نشان‌دهنده تمایل به در نظر گرفتن نوآوری‌های صنعت کریپتو و تلاش در جهت وضع قوانین واضح‌تر است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا