سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ایسوس قابلیت TPM موردنیاز ویندوز ۱۱ را روی مادربردهای خود فعال می‌کند

یکی از پیش‌نیازهای ویندوز ۱۱ که برای بسیاری از کاربران مشکل‌ساز شده، لزوم برخورداری از تراشه TPM 2.0 است. به همین خاطر حالا ایسوس هم بسیاری از مادربردهای خود را آپدیت کرده تا ویژگی TPM را برای پشتیبانی از نسخه جدید ویندوز فعال کند.

فعال‌سازی تراشه TPM کار چندان سختی نیست، چون این گزینه در بایوس بسیاری از مادربردها موجود است، ولی شاید هر کاربری نتواند آن را بیابد یا حداقل تصور کند که فعال‌سازی TPM کار دشواری است. به همین خاطر، ایسوس ساده‌ترین روش را برای فعال کردن این ویژگی در نظر گرفته و صفحه‌ای اختصاصی را در وب‌سایت خود تعبیه کرده تا نسخه جدید بایوس سخت‌افزارهای خود را در اختیار کاربران بگذارد.

برخی از مادربردهای ایسوس همین حالا هم آپدیت پشتیبانی از TPM را دریافت کرده و آماده نصب ویندوز ۱۱ شده‌اند. بقیه مدل‌ها هنوز تحت آزمایش قرار دارند و برای دریافت آپدیت‌شان احتمالا باید کمی بیشتر صبر کنید. اگرچه ایسوس شرایط را برای نصب پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ آماده کرده، اما تاکید دارد که این نسخه هنوز تکمیل نشده و کاربران باید در نصب آن احتیاط کنند.

ظاهرا شرکت ASRock هم آپدیت‌هایی را برای فعال‌سازی TPM در مادربردهای خود منتشر کرده است. برای مشاهده فهرست این آپدیت‌ها می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید و به دنبال مادربرد خودتان بگردید. هنوز تولیدکنندگان زیادی هستند که چنین آپدیت‌هایی را برای کاربران خود منتشر نکرده‌اند، اما می‌توانیم امیدوار باشیم که آن‌ها هم به‌زودی به جمع این دو شرکت بپیوندند.

توجه داشته باشید که آپدیت مادربرد به شکل جادویی پشتیبانی از ویندوز ۱۱ و TPM را به دستگاه اضافه نمی‌کند. این قابلیت از قبل در مادربرد وجود داشته و این آپدیت فقط آن را فعال می‌کند. البته همه مادربردها با TPM سازگار نیستند و شاید در نهایت نتوانید ویندوز ۱۱ را روی کامپیوتر خود نصب کنید. قبلا در مطلبی پیش‌نیازهای این سیستم عامل را به شما اعلام کرده بودیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا