سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

تحویل SWM G01 به جای BYD S7 کارمانیا فراهم شد

شرکت خودروسازی کارمانیا یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه کرمان خودرو، در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد. این شرکت، با هدف اصلی راه‌اندازی و توسعه خطوط پیشرفته تولید خودرو سواری از برندهای معتبر جهانی و ایجاد اشتغال در منطقه بم فعالیت می‌کند، کارمانیا در سال های اخیر نمایندگی تولید و عرضه خودروهای چینی BYD را در ایران در اختیار داشته است اما در طی ۱.۵ سال گذشته و پس از وضع تحریم های صنعت خودروسازی روند فعالیت این شرکت با اخلال مواجه شده است.
سال ۹۸ بود که کارمانیا در اطلاعیه ای اعلام کرد این شرکت تولید خودرو بی وای دی اس ۷ را از پایان تیرماه سال ۹۸ آغاز و تمام تعهدات خود در قبال مشتریان را ظرف مدت سه ماه ایفا خواهد کرد اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است و در تازه ترین اقدام نیز خبر می رسد که مشتریان ناچار به انصراف یا تحویل گرفتن خودرو جایگزین از برند SWM و یا انتظار برای تحویل گرفتن مدل جدیدتر BYD TANG هستند.

امکان تحویل SWM G01 به مشتریان کارمانیا فراهم شد [به روز رسانی] – مرداد ۱۴۰۰

روز گذشته تعدادی از مشتریان شرکت کارمانیا اطلاع دادند که پیشنهاد تحویل فوری SWM G01 از سوی این خودروساز بخش خصوصی به برخی از حواله داران بی وای دی داده شده است. پیگیری‌ها نشان می دهد که چنین موضوعی صحت دارد و کارمانیا شرایط تحویل فوری تعدادی SWM G01 را فراهم کرده است.

در حال حاضر کارمانیا به حواله داران بی وای دی اعلام کرده است که مبلغ ودیعه آنها را بر اساس فرمول ارزی به روز می‌کند و این مشتریان می‌توانند قراردادشان را برای تحویل محصولات جدید بی وای دی چون تانگ بنزینی و F3 اتوماتیک تمدید کنند. همچنین گفته می شود که امکان انصراف هم برای مشتریان این شرکت فراهم است و می توانند پس از به روزرسانی پیش پرداخت هایشان، از ادامه مشارکت با کارمانیا صرف نظر کنند.

اما در این بین کارمانیا به سراغ تامین خودرو از بازار آزاد رفته و در گام نخست تعداد محدودی SWM G01 صفر کیلومتر ۱۴۰۰ را جهت تحویل به مشتریانش فراهم کرده است. این شرکت در کنار امکان تمدید قرارداد و یا انصراف، با توجه به تعداد SWMهای آماده تحویل، پیشنهاد تبدیل خودرو را هم بر اساس اولویت ثبت نام به حواله داران خود می‌دهد.

گفته می‌شود که این خودروها از بازار آزاد تامین شده است و در این میان سیف خودرو دخالتی در تحویل خودروها ندارد. زیرا شرکت سیف خودرو تعدادی تعهد معوق دارد و بر اساس قواعد نمی‌تواند در این شرایط، به کمک شرکتی دیگر بشتابد. برای همین مشخص است که کارمانیا SWMهای G01 را از بازار آزاد تامین کرده و این احتمال هم وجود دارد که در صورت ادامه دار بودن این سیاست کاری، خودروهای دیگر هم در بازار آزاد خریداری شوند و به مشتریان کارمانیا پیشنهاد گردند.

حواله داران بی وای دی پس از ثبت درخواست تبدیل قرارداد به SWM G01، مبلغ ودیعه شان به روزرسانی می‌شود. کارمانیا هم اعلام کرده است که قیمت مصوب G01 را برای تحویل به مشتریان در نظر می‌گیرد و عدد محاسبه‌ای برای حواله داران این شرکت، ۸۳۰ میلیون تومان است. برای همین مشتری باید مابه التفاوت قیمت مصوب G01 و ودیعه به روز شده را بپردازد.

کارمانیا می‌گوید که بر اساس موجودی G01ها فرایند تبدیل قرارداد را انجام می‌دهد. با توجه به بررسی‌های انجام شده، SWMهای این شرکت از نوع کارتکس هستند و از ابتدا سند کمپانی به نام مشتریان کارمانیا ثبت می‌شود. بر اساس عرف بازار صدور سند کمپانی خودروهای کارتکسی حدود یک یا روز کاری زمان می‌برند و در همین بین نیز، بیمه نامه شخص ثالت و فرایند صدور پلاک خودرو هم انجام می‌شود.

در این بین به مشتریان کارمانیا پیشنهاد می‌شود که در صورت استفاده از این طرح تبدیل، حتماً پیش از قرارداد G01 مورد نظر خود را مشاهده کنند و اطلاعات شماره شاسی آن را نزد خود نگه دارند. به عبارت ساده تر، مشتری پیش از عقد قرارداد تبدیل با کارمانیا، G01 خود را انتخاب کند و سپس نسبت به تکمیل وجه اقدام نماید.

بر اساس این فرایند و با توجه به این که کارمانیا G01های طرح تبدیل را در انبار خود موجود کرده است، در صورت عدم بروز مشکل در فرایند شماره گذاری (مانند تعطیلی به خاطر کرونا، عدم وجود مدارک سکونت خریدار و…) باید امکان تحویل خودروها با پلاک و مدارک طی ۱۴ روز فراهم باشد.

خلف وعده و ابهام در تولید بی وای دی S7 توسط کارمانیا [به روز رسانی] – شهریور ۹۸

این شرکت اعلام کرده بود که هدف اصلی کارمانیا جلب رضایت مشتریان و تحویل به موقع تمام خودروهای ثبت نامی به مشتریان است و تلاش خواهیم کرد تا حتی زودتر از موعد مقرر خودروها را به مشتریان تحویل دهیم.

قبل تر این شرکت در اطلاعیه دیگری اعلام کرده بود: قیمت نهایی خودرو براساس آیین‌نامه قیمت گذاری و نظارت سازمان محترم حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده و سایر مراجع نظارتی خواهد بود و جریمه تأخیر از زمان تاریخ تحویل مندرج در قرارداد تا زمان تحویل واقعی محاسبه خواهد شد.

بی وای دی اس ۷ پلتفرمى مشابه به اس ۶ دارد ولى از نظر طراحی ظاهری و بسیاری از مشخصات تفاوت فاحشی با اس ۶ دارد. S7 به موتور ۲ لیترى توربو ۲۰۳ اسب بخار مجهز است و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قدرت آن را به چرخ هاى جلو منتقل مى ‌کند. این کراس اوور چینى در نسخه فول هفت صندلى در بازار ایران عرضه مى شود.

نشان دهنده دیجیتال پشت فرمان، سیستم اینفوتینمنت با نمایشگر لمسی ۱۰/۲ اینچی با امکان دریافت کانال های تلویزیونی و ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی، سیستم مسیریاب، سیستم صوتی فوق العاده با کیفیت و تصفیه کننده هوای کابین، برخی از آپشن های خاص شاسی بلند هفت نفره بی وای دی اس ۷ هستند.

در ادامه این شرکت اعلام کرده بود، با توجه به تحریم‌های ظالمانه صنعت خودرو کشور و تلاشهای این شرکت در جهت کم اثر کردن این تحریم‌ها، با توکل بر خدا، تحویل خودروهای مذکور ظرف ماه های آینده صورت خواهد پذیرفت. در خصوص ارزش پیش پرداخت‌های مشتریان نیز شرکت با لحاظ تصمیمات و بخشنامه‌های قانونی سازمان محترم حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده اقدام و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بی وای دی اس 7

کارمانیا همچنین خطاب به مشتریان اعلام کرده بود: چنانچه شخصی قصد انصراف از قرار داد را داشته باشد، مبلغ پیش پرداخت به همراه سود مشارکت (بیش از سود انصراف) مندرج در قرارداد در اسرع وقت قانونی به ایشان مسترد خواهد شد.

حال اما بیش از ۱.۵ ماه از تمام شدن تیر ماه ۱۳۹۸ گذشته و هنوز از تولید و عرضه BYD S7 در ایران خبری نیست و مشتریان که ماه ها پیش برای خرید این خودروها ثبت نام کرده اند، همچنان چشم به انتظار تحویل خودروهای خود هستند.

این درحالیست که طی روزهای اخیر نیز شایعاتی در مورد عدم امکان تحویل این خودروها منتشر شده که در صورت صحت می توان آن را نوعی خلف وعده کارمانیا نسبت به مشتریان تلقی کرد. چرا که تا همین چند هفته پیش، همچنان مشتریان به تحویل گرفتن خودروهای ثبت نامی خود امیدوار بودند و حالا چرخش ناگهانی و عدم تحویل خودروها به معنای مرجوع کردن وجه دریافتی از مشتریان است که با توجه به تورم سال گذشته، بخش زیادی از ارزش خود را از دست داده است.

۴ پیشنهاد کارمانیا به جای تحویل خودروهای BYD S7

– تمدید قرارداد یکساله برای مشتریان با لحاظ کردن سود مشارکت و جریمه تاخیر:
شرکت در این طرح می گوید که تا به امروز سود مشارکت ذکر شده در قرارداد و جریمه تاخیر ۱۲ درصد بر اساس اصل پول (پیش پرداخت) محاسبه شود. همچنین کارمانیا علاوه بر این موارد، سود ۱۳ درصدی دیگری را هم لحاظ می کند و در نهایت مجموع مبلغ را (اصل پول+سود مشارکت در قرارداد S7+جریمه ۱۲ درصد+سود ۱۲ درصدی اضافه) به عنوان پیش پرداخت یک قرارداد جدید یکساله در نظر می گیرد. برای قرارداد جدید سود مشارکت ۱۸ درصد و جریمه تاخیر ۱ درصد ماهانه (۱۲ درصد سالانه) در نظر گرفته شده است.
به نقل از اسب بخار، در واقع بر اساس این طرح، کارمانیا می گوید که احتمالا یک سال طول می کشد تا امکان تولید بی وای دی S7 فراهم شود و مشتریان می توانند با اعتماد به شرکت، دوباره وجه خود را در قالب مشارکت در تولید به این شرکت بسپارند.


۲- پرداخت سود مشارکت و جریمه تاخیر به صورت نقدی و تمدید قرارداد با اصل پول:

در این طرح مشتریان می توانند سود مشارکت اعلام شده در قرارداد بی وای دی S7 را با جریمه تاخیر ۱۲ درصدی و سود اضافی ۵ درصدی را دریافت کنند و اصل پول خود را در قالب یک قرارداد جدید یک ساله با سود ۱۸ درصد و جریمه تاخیر ۱ درصد ماهانه (۱۲ درصد سالانه) نزد شرکت بسپارند. در این طرح می بینیم که کارمانیا ۸ درصد اضافه سود پرداختی کمتری نسبت به طرح اول در نظر گرفته است. همچنین مشتریان می گویند که بر اساس اعلام کارشناسان شرکت کارمانیا، دریافت سود مشارکت و جریمه تاخیر تا ۹۰ روز به طول می انجامد.


۳- انصراف مشتری و پرداخت اصل پول به اضافه سود انصراف و جریمه تاخیر:

در این طرح کارمانیا سود انصراف را با سود مشارکت درج شده در قراردادها برابر در نظر گرفته و این اقدام را به عنوان حسن نیت خود اعلام کرده است. اما دیگر خبری از اضافه سود پرداختی نیست و مدت زمان بازپرداخت پول نیز تا ۹۰ روز بعد از ثبت انصراف خواهد بود.


۴- تحویل خودروی جایگزین از محصولات کرمان موتور:

در این طرح اصل پول مشتریان به اضافه سود مشارکت و تاخیر نیز به عنوان پیش پرداخت یک قرارداد جدید با کرمان موتور در نظر گرفته می شود و مشتریان می توانند به جای تحویل بی وای دی S7، جک J4 و S3 را خریداری کنند. تحویل خودروهای اعلام شده از جانب کرمان موتور در قرارداد جدید ۴۰ روز کاری اعلام شده و ۱ درصد سود تاخیر ماهانه نیز در نظر گرفته شده است. در این طرح کارمانیا جک J4 و S3 را با تخفیف به مشتریانش می دهد و به ترتیب قیمت ۱۴۰ و ۱۹۵ میلیون تومان را اعلام نموده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا