سرور مجازی
فضای مجازی

آزمایش هدست AR/VR اپل توسط هیئت مدیره این شرکت

شروع کار اپل برای ساخت دستگاه واقعیت مجازی اختصاصی خود به چند سال قبل بازمی‌گردد. با این حال، جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهند که این شرکت، به داشتن یک هدست واقعیت مجازی ویژه و کاربردی نزدیک شده است.

دیروز مشخص شد که مدیران شرکت اپل، اخیرا یک هدست واقعیت ترکیبی را در مقابل هیئت مدیره خود به نمایش گذاشته اند، اما زمان زیادی گذشته و گویا باز هم رونمایی از دستگاه به تعویق افتاده است.

آخرین گزارش و تاریخ اعلام شده به رونمایی از این دستگاه در اواخر امسال یا اوایل سال آینده اشاره دارد و احتمالا اپل بتواند در اواخر سال ۲۰۲۳ عرضه شود.

گفته می‌شود هدستی که با کد N۳۰۱ از سوی مدیران آزمایش شده، یک دستگاه رده بالا است که نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارد. این هدست اپل می‌تواند با قیمتی بیش از ۱۰۰۰ دلار فروخته شود و دارای تراشه‌هایی برگرفته از همان پردازنده‌های انحصاری M۱ اپل باشد.

هدست AR/VR اپل

این رقم به قیمت دستگاه‌های Valve Index و HTC Vive Pro ۲ نزدیک است، اما باید این را هم در نظر گرفت که محصول اپل نیازی به متصل شدن به کامپیوتر شخصی ندارد. هدست‌های HTC Vive Flow و Oculus Quest ۲ قابل حمل و ارزان‌تر هستند، اما N۳۰۱ اپل به طور قابل توجهی قدرتمندتر به نظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید

  • ساخت دستگاهی برای مسیریابی با GPS روی کره ماه

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا