سرور مجازی
فضای مجازی

درخواست وام 4 میلیارد دلاری عراق از صندوق بین المللی پول

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، علی علاوی، وزیر دارایی عراق اعلام کرد این کشور اخیراً مذاکره با صندوق بین‌المللی پول برای دریافت وام را از سر گرفته است.

گفتگو بین صندوق بین‌المللی پول و عراق سال گذشته در بحبوحه شوک تقاضا برای نفت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت آغاز شد ولی این گفتگوها با بهبود قیمت نفت و ذخایر خارجی عراق متوقف شدند. حالا دولت عراق به دنبال کمک برای تامین کسری بودجه خود است.

علاوی گفت قرارداد با صندوق بین‌المللی پول احتمالا تا پایان سال جاری میلادی بسته نمی‌شود. با انتخابات دهم اکتبر در عراق، دولت و مجلس این کشور تغییر می‌کنند.

افزایش 1.4درصدی صادرات نفت عراقعراق یک شرکت نفت آمریکایی دیگر را جایگزین اکسون موبیل می‌کند

وی اظهار داشت انتظار می رود کشورش قبل از پایان دولت فعلی یک قرارداد با شرکت توتال ببندد ولی نهایی کردن این قرارداد هم احتمالاً در دولت آینده اتفاق می‌افتد.

مجلس عراق در بیست و پنجم جولای مجوز توسعه میادین نفتی و تقویت تولید کشور را به شرکت توتال اهدا کرد. این شرکت فرانسوی قصد دارد 600 میلیون فوت مکعب گاز در روز از میدان رتاوی استخراج کند.

وزیر دارایی عراق در مورد نفت گفت سطح فعلی قیمت برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خوب است ولی احتمالاً درگیری بعدی در اوپک بر سر تولید بیشتر خواهد بود نه قیمت نفت و اگر تمام اعضا صادرات خود را افزایش دهند، قیمت مطمئناً سقوط می کند.

وی در مورد قرارداد امضا شده بین عراق و لبنان در ماه گذشته برای صادرات سالانه یک میلیون تن نفت سنگین در ازای خدمات و کالاها گفت عراق از تخصص لبنان در زمینه‌های بانکداری، آموزش، گردشگری و حمل و نقل استفاده می‌کند.

انتهای پیام/1

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا