سرور مجازی
فضای مجازی

تاریخ آماده سازی موشک آرتمیس ۱ مشخص شد

ماموریت بلندپروازانه آرتمیس ۱ ناسا برای آخرین بار قبل از پرتاب، به سکو باز می‌گردد. این آژانس امیدوار است که ماموریت ماه را ۱۱ روز بعد از آمادگی موشک و در ۲۹ آگوست آغاز کند.

ناسا در روز جمعه تایید کرد که موشک ماموریت آرتمیس ۱ سفری تقریبا ۶ کیلومتری را از ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه مرکز فضایی کندی تا سکوی پرتاب طی خواهد کرد. در ماموریت آرتمیس ۱ از سیستم پرتاب فضایی (SLS) و فضاپیمای اوریون استفاده خواهد شد تا از قابلیت استفاده آن برای فضانوردانی که چند سال آینده سفر مشابهی را انجام می‌دهند اطمینان حاصل کند.

ریک لابرود، مدیر پرواز آرتمیس ۱ در مرکز فضایی جانسون ناسا در یک جلسه توجیهی اعلام کرد: گروه‌های ما برای مدت بسیار طولانی برای رسیدن به این نقطه، سخت کار کرده‌اند. او افزود که این ماموریت برای آن‌ها بسیار ویژه است و برای آن بسیار هیجان زده هستند.

درماموریت آرتمیس ۱ برا اولین بار از سیستم پرتاب فضایی استفاده می‌شود، اما این ماموریت برای فضاپیمای اوریون که در سال ۲۰۱۴ به مدار زمین رفت دومین ماموریت محسوب می‌شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سیستم پرتاب فضایی طی ۸.۵ دقیقه به مدار می‌رسد و سپس مرحله فوقانی این موشک عظیم، اوریون را حدود ۸۰ تا ۹۰ دقیقه پس از بلند شدن در مدار تزریقی فراقمری مستقر می‌کند.

فضانورد اوریون

این فضاپیما سه هدف اصلی در آرتمیس ۱ دارد که هر کدام برای نشان دادن استقامت طراحی شده اند. اعضای تیم مأموریت می‌خواهند اوریون نشان دهد که می‌تواند به طور ایمن از جو زمین بازگردد یا خیر. نقطه عطف اصلی اوریون در این ماموریت، ورود مجدد با سرعت بالا در جو زمین خواهد بود.

در این مرحله برق وسیله نقلیه حدود دو ساعت روشن می‌ماند تا آزمایش کند که اوریون در حفظ سرمایش برای فضانوردان چقدر خوب عمل می‌کند. مقامات ناسا گفتند پس ازاین مرحله یک کشتی نیروی دریایی ایالات متحده اوریون را بازیابی می‌کند و فضاپیما را از آب خارج می‌کند.


بیشتر بخوانید

  • موشک بزرگ ناسا ۲۹ آگوست به ماه پرتاب می‌شود

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا