سرور مجازی
موبایل

چرا قیمت آیفون در اروپا گران‌تر است؟

چرا قیمت آیفون در اروپا گران‌تر است؟

اپل برای تولید محصولات گران قیمت، شناخته شده است و سری جدید آیفون ۱۵ از این قاعده مستثنی نیست. آیفون ۱۵ پرو مکس که به تازگی به فروش گذاشته شده است، در آمریکا به قیمت ۱۱۹۹ دلار عرضه شده است، اما قیمت آن در اروپا چه فرقی دارد؟

به گزارش دیتاسنتر من از ایسنا، قیمت آیفون به یورو در وب سایت آمریکایی اپل، از ۱۱۳۱.۷۴ یورو برای آیفون ۱۵ پرو مکس آغاز می‌شود. این قیمت ۹ درصد در مقایسه با مدل سال گذشته افزایش پیدا کرده است، اما از نظر مصرف‌کنندگان اروپایی، آمریکایی‌ها قیمت پایین‌تری پرداخت می‌کنند.

قیمت در فروشگاه‌های اروپایی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما معمولا بسیار بالاتر از قیمت در آمریکاست. در فرانسه، آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۴۷۹ یورو، در آلمان از ۱۴۴۹ یورو و در ایتالیا از ۱۴۸۹ یورو آغاز می‌شود.

قیمت مدل استاندارد آیفون ۱۵ که از پرو مکس ارزان‌تر است، هم افزایش قیمت دارد. در آمریکا، آیفون ۱۵ استاندارد معادل ۷۵۴.۱۸ یورو آغاز می‌شود. در اروپا، قیمت این گوشی در فرانسه، ۹۶۹ یورو، در آلمان ۹۴۹ یورو و در ایتالیا، ۹۷۹ یورو است.

دلیل اصلی قیمت بالاتر، مالیات بر ارزش افزوده است که در قیمت‌های اروپایی، لحاظ شده و هزینه اضافی پس از خرید در آمریکا، اضافه شده است. نرخ مالیات در هر ایالتی متفاوت است، اما بین ۲.۹ درصد تا ۷.۲۵ درصد است. به عنوان مثال، در لس‌آنجلس که نرخ مالیات بالایی دارد، خریداران ۱۱۳.۹۱ دلار (۱۰۷.۵۲ یورو) پول بیشتری باید پرداخت کنند. اما یک مشتری در لس‌آنجلس در مقایسه با یک مشتری در فرانسه، ۲۳۹.۷۴ یورو در خرید گران‌ترین مدل گوشی اپل، صرفه‌جویی خواهد کرد.

تفاوت قیمت بین آمریکا و اتحادیه اروپا، منحصر به نسل جدید اپل نیست. هنگامی که آیفون ایکس در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، کاربران توییتر به شوخی می‌گفتند اگر به آمریکا پرواز کنید و این گوشی را بخرید، از خرید آن در اروپا ارزان‌تر خواهد بود.

با وجود آن که اپل، از مصرف کنندگان اروپایی برای پوشش هزینه‌های عملیاتی اضافی، پول بیشتری دریافت می‌کند، اما این امر مانع موفقیت این شرکت نشده است. حدود یک چهارم از فروش آیفون در اتحادیه اروپاست.

بر اساس گزارش یورو نیوز، با توجه به این که نرخ تورم در اروپا بالا مانده است، باید دید آیا مشتریان وفادار اپل همچنان از محصولات جدید این شرکت استقبال می‌کنند یا خیر.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا