سرور مجازی
پیشفرض

آخرین فیلم کوئنتین تارانتینو قرار بود نسخه بازسازی سگ‌های انباری باشد

کوئنتین تارانتینو قرار است تنها یک فیلم دیگر بسازد و نسخه بازسازی سگ‌های انباری – Reservoir Dogs یکی از ایده‌های او برای آخرین فیلم‌اش بود.

 

سینمادوستان کنجکاو هستند که ببینند آخرین فیلم کوئنتین تارانتینو چه چیزی خواهد بود و در حال حاضر، تنها گزینه‌ای که دیگر روی میز نیست، نسخه بازسازی سگ‌های انباری است.

سگ‌های انباری در سال ۱۹۹۲ به نمایش آمد و داستان تعدادی خلافکار را روایت می‌کرد که آخرین سرقت‌شان مطابق برنامه پیش نمی‌رود و به یک فاجعه تبدیل می‌شود؛ آن‌ها خیلی زود متوجه می‌شوند که یک پلیس در میان آن‌هاست. این فیلم از جمله‌ آثار کلاسیکی است که هرگاه در رابطه با تارانتینو صحبت می‌شود، نام آن نیز به میان می‌آید.

احتمالا در سال‌ها اخیر بارها شنیده‌اید که تارانتینو قصد بازنشستگی دارد و به ادعای خودش، تنها یک فیلم دیگر خواهد ساخت (که البته این احتمال وجود دارد حتی آن را هم نسازد). پس از سگ‌های انباری، تارنتینو فیلم پالپ فیکشن را ساخت که به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل شد، جایزه نخل طلای جشنواره کل را کسب کرد و نام این فیلمساز را بر سر زبان‌ها انداخت. اثر بعدی او، جکی براون بود که البته همانند دیگر کارهایش مورد توجه قرار نگرفت. سپس با یک وقفه‌ی چند ساله، بیل را بکش ۱ و ۲ از او به نمایش درآمد و در ادامه فیلم ضد مرگ را جلوی دوربین بود. او موفقیت‌هایش را با حرامزاده‌های لعنتی ادامه داد و سه کار اخیر او، جنگوی زنجیرگسسته، هشت نفرت انگیز و روزی روزگاری در هالیوود توانسته‌اند مخاطبان زیادی بدست بیاورند.

نسخه بازسازی سگ‌های انباری قرار بود آخرین فیلم تارانتینو باشد

تارانتینو اخیرا در یک برنامه‌ی تلویزیونی از شبکه HBO حضور پیدا کرد و در رابطه با برنامه‌های آتی‌اش به گفتگو پرداخت. او در این مصاحبه اشاره کرد که هدف‌اش از بازنشستگی این است که نمی‌خواهد فیلم بد بسازد و در واقع قصد دارد در اوج خداحافظی کند. او همچنین گفت که توسعه نسخه بازسازی سگ‌های انباری را به عنوان آخرین ساخته‌اش در نظر داشته اما تصمیم گرفته تا در نهایت این کار را انجام ندهد و به سراغ پروژه‌های دیگر برود.

در حال حاضر، گمانه‌زنی‌ها در رابطه با اینکه آخرین فیلم تارانتینو چه چیزی خواهد بود، فراوان است و اکثر سینمادوستان و طرفداران با تصمیم او برای خروج از دنیای سینما، مخالف هستند. با این حال، تارانتینو از کارنامه‌ی هنری‌اش رضایت کامل دارد و نمی‌خواهد با افول رو به رو شود؛ تصمیمی که چندان هم دور از منطق نیست.

تارانتینو احتمالا پروژه‌ی نهایی‌اش را انتخاب کرده اما فعلا قصد اعلام آن را ندارد تا تحت فشار قرار نگیرد و بتواند بهترین اثر ممکن را خلق کند. ساخت نسخه بازسازی سگ‌های انباری اگرچه جذاب به نظر می‌رسد اما مسلما ناامید کننده‌ است که آخرین کار این کارگردان برجسته، یک فیلم اورجینال نباشد. سه اثر اخیر او در دوره‌های تاریخی مختلف جریان داشته‌اند و شاید اتفاق هیجان انگیز این باشد که تارنتینو را در یک فضای مدرن مشاهده کنیم. از سوی دیگر، او اخیرا بارها از علاقه‌اش برای ساخت یک فیلم ترسناک گفته است و حضور او در این ژانر را هم می‌توان اتفاق ویژه‌ای توصیف کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا