سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

جو بایدن به دنبال برقی‌سازی ۴۰ درصد از خودروهای تولیدی آمریکا تا سال ۲۰۳۰

بسیاری از کشورهای اروپایی یک چارچوب زمانی برای توقف فروش مدل‌های بنزینی و دیزلی در داخل مرزهای خود تعیین کرده‌اند. در این راستا کمیسیون اروپا هم سال ۲۰۳۵ را به عنوان زمان ممنوعیت فروش خودروهای مجهز به موتور درون‌سوز پیشنهاد داده است. حال خبر می‌رسد آمریکا نیز به دنبال اتخاذ تصمیمی مشابه بوده و می‌خواهد حداقل ۴۰ درصد از خودروهای فروخته شده در سال ۲۰۳۰ به پیشرانه الکتریکی مجهز باشد.

آنطور که نشریه اتوموتیو نیوز گزارش کرده، خودروسازان از موافقت خود با این طرح خبر داده‌اند، البته به شرطی که دولت با افزایش سوبسیدها و اعطای کمک‌های مالی به توسعه زیرساخت‌ها از تولید و استفاده خودروهای برقی حمایت کند.

هر گونه اعمال محدودیت یا دستکاری بدون هماهنگی، بازار خودروهای جدید ایالات متحده را می‌تواند دچار تلاطم کند، چرا که خودروسازان هنوز هیچ وعده‌ای نداده‌اند و استراتژی آنها در قبال برقی‌سازی به طور دقیق مشخص نیست.

2017-chevrolet-bolt-ev-interview_003-768x768

در حال حاضر جزئیات چندانی از روند طی شده نیست، ولی به گفته برایان راتنبرگ سخنگوی اتحادیه کارگران خودرو (UAW)، این اتحادیه در راستای تحقق هدف یاد شده مشغول رایزنی با کاخ سفید و خودروسازان بوده و فعلا توافقی حاصل نشده است.

جنرال موتورز در تایید این ادعا گفته هنوز توافقی در کار نیست، اما کاخ سفید و نماینده استلانتیس از اظهارنظر در این باره خودداری کرده‌اند. بد نیست بدانید از بین خودروسازان آمریکایی، فورد جدی‌تر از بقیه برقی‌سازی محصولات خود را دنبال می‌کند و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۴۰ درصد از تولیداتش در بازارهای بین‌المللی را با پیشرانه الکتریکی به دست مشتریان برساند.

یک منبع دیگر مذاکرات کاخ سفید و خودروسازان را تایید کرده و افزوده با وجود گفتگوها فعلا توافقی حاصل نشده است. ناگفته نماند جو بایدن در نظر دارد میزان گازهای گلخانه‌ای تولید شده توسط آمریکا را تا پایان دهه کنونی نصف کند. برقی‌سازی خودروها یکی از راهکارهای موجود است که البته آن هم ارتباط مستقیمی با گسترش شبکه شارژ دارد و باید سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این زمینه انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا