سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

اینتل از پردازنده‌های جدید سری Xeon W-3300 با بهبود چشمگیر عملکرد رونمایی کرد

اینتل به تازگی نسل جدیدی از پردازنده‌های سری Xeon W-3300 را معرفی کرده است که شامل پنج محصول جهت استفاده در ورک استیشن‌ها می‌شود. اگرچه قشر هدف پردازنده‌های جدید اینتل شامل کاربران خانگی نمی‌شود، اما بهبود چشمگیر عملکرد آن‌ها می‌تواند خبرخوشی برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای باشد.

محصولات جدید اینتل تحت خانواده آیس لیک قرار می‌گیرند که اسم رمز پردازنده‌های نسل دهم لپ‌تاپ در کنار نسل سوم Xeon محسوب می‌شود. در اعضای جدید سری W-3300 شاهد استفاده از معماری تازه ۱۰ نانومتری هستیم که پشتیبانی بهتر از رابط‌های انتقال داده و حافظه رم را نیز شامل می‌شد. پردازنده‌های مخصوص ورک استیشن سری آیس لیک از پلتفرم‌هایی با سوکت LGA 4189 پشتیبانی می‌کنند و توان مصرف آن‌ها تا ۲۷۰ وات اعلام شده است. همچنین پشتیبانی از ۶۴ مسیر نسل چهارم PCIe در کنار حافظه رم ۸ کاناله با سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز تا سقف ۴ ترابایت از مهم‌ترین قابلیت‌های آن‌ها به شمار می‌رود.

طبق گفته اینتل، پردازنده‌های جدید این شرکت می‌توانند تا ۲.۵ برابر ظرفیت بیشتری در پشتیبانی از حافظه رم نسبت به نسل قبلی خود ارائه دهند و میزان پهنای باند آن‌ها هم حدود ۳۱ درصد ارتقاء پیدا کرده است. عملکرد چند رشته‌ای در امور پردازشی سینمایی هم تا ۴۵ درصد سریع‌تر از گذشته صورت می‌گیرد و می‌تواند رندرهای پیش‌نمایش نرم‌افزار مایا را ۲۶ درصد سریع‌تر انجام دهد. همچنین ادیتورها می‌توانند انتظار ۲۰ درصد عملکرد بهتر در انکود کردن فایل‌ها در ادوبی پریمیر پرو را داشته باشند.

فرکانس کاری محصولات جدید سری Xeon W-3300 به لطف فناوری توربو بوست ۲.۰ تا سقف ۴ گیگاهرتز قابل افزایش است. فناوری دیپ لرنینگ بوست اینتل می‌تواند توانایی‌های بیشتری در زمینه یادگیری ماشینی را فراهم کند. همچنین پشتیبانی از استانداردهای AVX-512 و ECC در کنار فناوری RAS دیده می‌شود و خریداران می‌توانند از حافظه‌های SSD سری P5800X اینتل هم بهره‌مند شوند. عرضه پردازنده‌های جدید اینتل از سال آینده میلادی شروع خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا