سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

کمتر از یک درصد رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۱ را تاکنون نصب کرده‌اند

طبق بررسی‌های انجام شده توسط موسسه «AdDuplex»، سیستم عامل ویندوز ۱۱ که از زمان معرفی آن بیش از یک ماه می‌گذرد، تنها روی حدود کمتر از یک درصد رایانه‌های شخصی نصب و اجرا شده است.

موسسه «AdDuplex» آخرین گزارش استفاده از ویندوز را منتشر کرده که اکنون شامل ویندوز ۱۱ نیز می‌شود. اطلاعات این گزارش بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از حدود ۵۰۰۰ برنامه‌ای است که از AdDuplex SDK نسخه ۲ یا بالاتر استفاده می‌کنند و در تاریخ ۴ مرداد جمع‌آوری شده است. این موسسه می‌گوید در مجموع حدود ۶۰ هزار رایانه شخصی برای انجام این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

ویندوز ۱۱

خبر مهم این است که ۰.۹ درصد از رایانه‌های شخصی بررسی شده در این گزارش ویندوز ۱۱ را اجرا می‌کنند. هنگامی که آخرین گزارش این شرکت منتشر شد، هنوز پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ منتشر نشده بود. همچنین ۰.۲ درصد از دستگاه‌ها، همچنان از نسخه اینسایدر ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند که احتمالا نسخه ۲۱H2 است. دلیل کم بودن این میزان، این است که نسخه ۲۱H2 در دسترس افراد بسیار محدودی قرار دارد.

طبق آمار ارائه شده میزان استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ نیز با گذشت زمان کاهش یافته است. میزان استفاده از نسخه ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰ از ۱۱.۱ درصد به ۵.۴ درصد و نسخه ۱۹۰۳ از ۳.۳ به ۲.۳ درصد کاهش پیدا کرده و نسخه ۱۸۰۹ به همراه سایر نسخه‌های قدیمی‌تر ۳.۸ درصد مورد استفاده کاربران قرار گرفته است.

AdDuplex همچنین در گزارش خود به سرعت نصب نسخه‌های جدیدتر ویندوز اشاره می‌کند. آخرین گزارش استفاده از ویندوز که حدودا سه ماه قبل منتشر شد، مشخص می‌کرد که نسخه ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ همچنان یکی از محبو‌ب‌ترین نسخه‌های این سیستم عامل محسوب می‌شود. همچنین سیستم مورد نیاز سیستم عامل مایکروسافت نیز به طور قابل توجهی با ویندوز ۱۱ افزایش یافته است و در حال حاضر تعداد کمی از رایانه‌های شخصی قادر به اجرا آن هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا