سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

 اینتل می‌خواهد در آینده چیپ‌های کوالکام را تولید کند

براساس اعلام اینتل، این شرکت قصد دارد در آینده‌ای نزدیک برخی از تراشه‌های کوالکام را بسازد. ظاهرا تراشه‌ها با فرآیند ۲۰A اینتل تولید می‌شوند که انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ به بهره‌برداری برسد.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد تراشه‌های تولیدی اینتل برای کوالکام به اشتراک گذاشته نشده است، اما تراشه‌های اسنپدراگون در اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی استفاده می‌شوند. اگرچه انتظار می‌رود فرآیند ۲۰A از سال ۲۰۲۴ به مرحله بهره‌برداری برسد، اما اینتل جدول زمانی برای شروع همکاری با کوالکام ارائه نکرده است.

اینتل می‌گوید فرایند تولید ۲۰A با فناوری RibbonFET معرفی می‌شود که در واقع اولین معماری جدید ترانزیستور از سال ۲۰۱۱ و بعد از فناوری FinFET است. اینتل از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ روی تراشه‌های اینتل ۷، اینتل ۴ و اینتل ۳ کار خواهد کرد.

«پت گلسینگر»، مدیر عامل اینتل گفته این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ در مسیری روشن،‌ عملکردی مطلوب برای رهبری بازار را در پیش بگیرد.

اینتل در ماه مارس زیر مجموعه جدیدی به نام «Intel Foundry Services» را معرفی کرد. این شرکت قصد دارد به تامین‌کننده بزرگ تراشه برای شرکت‌های دیگر تبدیل شود و به همین منظور در حال راه‌اندازی دو کارخانه تراشه‌سازی جدید در آریزونا است.

در زمان معرفی زیر مجموعه جدید اینتل، گلسینگر اعلام کرد که اپل یکی از مشتریان بالقوه این مجموعه خواهد بود. اگر این خبر صحت داشته باشد و به واقعیت بپیوندند، اینتل تراشه‌های اپل سیلیکون را برای استفاده در دستگاه‌های کوپرتینویی‌ها تولید خواهد کرد.

در حال حاضر اپل به شرکت تولیدکننده نیمه هادی تایوانی (TSMC) برای تولید کلیه تراشه‌های سری A و اپل سیلیکون حهت استفاده در آیفون،‌ آیپد و سیستم‌های مک اعتماد دارد. TSMC تنها تامین‌کننده اپل است، بنابراین دور از ذهن نیست که اپل در نهایت بخواهد با اینتل وارد معامله شود و شرکت‌های دیگری را وارد زنجیره تامین کند. باید منتظر ماند و دید این برنامه‌ها به چه صورت پیش خواهد رفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا