سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/04/16|برنت 74 دلار و 24 سنت شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال لغو گفت وگوهای گروه اوپک پلاس بر سر افزایش مدیریت شده تولید که سبب تقویت احتمال افزایش خودسرانه تولید توسط کشورهای عضو شده، قیمت نفت پس از کاهش قابل توجه در جلسه قبل، امروز نیز شاهد افت اندکی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 29 سنت معادل 0.39 درصد کاهش به 74 دلار و 24 سنت رسید. نفت برنت دیروز بیش از 3 درصد افت داشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه اوت هم پس از کاهش بیش از 2 درصدی جلسه قبل امروز با 14 سنت معادل 0.05 درصد کاهش به 73 دلار و 33 سنت رسید.

وزرای انرژی کشورهای عضو گروه اوپک پلاس روز دوشنبه بدون هیچ نتیجه ای نشست خود در مورد سیاست تولید نفت را خاتمه دادند.
اختلاف نظر بین عربستان، بزرگترین تولیدکننده عضو اوپک و امارات که مخالف تمدید محدودیت های داوطلبانه اعمال شده بر تولید بود، عامل اصلی شکست گفت وگوها بود.

لوئیز دیکسون، تحلیلگر موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: «این احتمال وجود دارد که یک عضو جدا شده گروه اوپک پلاس تصمیم به افزایش بی رویه تولید نفت خود بگیرد.»

با این وجود، دیکسون معتقد است «تقاضای بالایی در بازار به ویژه در آمریکا برای مصرف وجود دارد و نفت در حال گرانتر شدن برای مصرف کنندگان و صنایع است.»

اوپک روز جمعه افزایش 2 میلیون بشکه ای تولید در فاصله ماه های آگوست و دسامبر و تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال آینده را به رای گذاشت، اما مقاومت امارات مانع از دستیابی به توافق شد.

شکست گفت وگوها دیروز ابتدا سبب افزایش قیمت نفت شد به نحوی که قیمت نفت خام آمریکا به بالاترین رقم از سال 2014 رسید، اما بعدا افت قیمت ها آغاز شد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا