سرور مجازی
اقتصادی

بازار طلا از صعود دلار حمایت نکرد/طلا به محدوده‌ی شیرین خرید رسید

بازار طلا از صعود دلار حمایت نکرد/طلا به محدوده‌ی شیرین خرید رسید

به گزارش خبرآنلاین،قیمت طلا و سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته با کاهش ارزش اونس جهانی طلا همراه شد و در تمام قطعات و وزن‌ها افت داشت.

تجارت نیوز در خبری نوشت:جابه‌جایی قیمت در بازار طلا ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بود و سکه بهار بیشترین کاهش قیمت را داشت.

Screenshot 2024-06-18 at 4.45.33 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

تحلیلگران بازارهای مالی با اشاره به اثر کاهش اونس در بازار طلای داخلی می‌گویند، اگر طلای جهانی نتواند سقف ۲۳۸۰ دلاری را بشکند در روند اصلاح قرار می‌گیرد و احتمال برگشت به منطقه ۲۲۰۰ دلاری نیز برای آن وجود دارد.

آنها با اشاره به ارزپاشی سیاست‌گذار و روند رنج دلار می‌گویند، اگر اونس جهانی طلا در روند اصلاح قرار بگیرد امکان برگشت سکه به قیمت ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی و طلا به قیمت سه میلیون و ۲۳۰ هزار تومانی هست.

کارشناسان بازارها معتقدند طلا توان بالا رفتن ندارد و فضای فکری معامله‌گران کاهشی است. آنها قیمت‌های فعلی در بازار طلا را برای ورود به بازار مثبت ارزیابی می‌کنند و به سرمایه‌گذاران خرید پلکانی بدون در نظر گرفتن قیمت و با خواب نسبتا طولانی‌مدت را پیشنهاد می‌کنند.

قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش نزدیک به سه دلار کاهش داشت و روی رقم ۲۳۱۷ دلاری ایستاد. اونس جهانی نقره نیز با رقم ۲۹ دلار و ۱۶ سنتی معامله شد و افت ۳۰ سنتی داشت. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز سه‌شنبه روی رقم ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومانی معامله شد و کاهش ۲۲۰ تومانی داشت.

سکه بهار پرچمدار کاهش قیمت شد

سکه امامی روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد روی رقم ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد و افت ۱۵۰ هزار تومانی داشت. سکه‌ بهار روی قیمت ۳۶ میلیون و ۶۳۰ هزار تومانی ایستاد و افت ۲۰۰ هزار تومانی داشت.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه و ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب روی رقم ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه گرمی از ۲۳ خرداد با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله می‌شود و در محدوده‌ای ثابت ایستاده است.

افت حباب از قیمت جلو زد

قیمت طلا در چهارمین روز معاملاتی هفته کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۹ هزار تومانی معامله شد و کاهش ۱۵۶ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار روی رقم سه میلیون و ۳۲۹ هزار تومانی ایستاد و کاهش ۳۶ هزار تومانی داشت. طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۲۸۵ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه در چهارمین روز هفته کاهش بیشتری نسبت به قیمت داشت. حباب سکه امامی ۲۵۰ هزار تومان، سکه بهار ۲۳۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۳۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۱۷ هزار تومان و سکه گرمی ۹ هزار تومان کاهش داشت.

۲۱۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا