سرور مجازی
اقتصادی

جادوی تبدیل دوو اسپرو به پاگانی هوایرا / عکس

جادوی تبدیل دوو اسپرو به پاگانی هوایرا / عکس

امیرمسعود عابدین_ ‌رپلیکا (Replica) به خودروهای عمدتاً ارزان‌قیمتی گفته می‌شود که برای آن‌ها بدنه‌ای مشابه سوپر اسپرت‌ها و خودروهای گران‌قیمت ساخته می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل کمبود امکانات، در ساخت این‌گونه خودروها آن‌چنان موفق عمل نمی‌کنند و تعداد محدودی از آن‌ها مانند فراری لا فراری آپرتا رپلیکا ساخته‌شده در مشهد، بسیار شبیه به نسخه واقعی ساخته می‌شوند. اخیراً یک پروژه جدید رپلیکا که باورنکردنی و بسیار جذاب ساخته‌شده، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

پای فراری دست‌ساز مشهدی‌ها به ویتنام کشیده شد!/ عکس

ساخته قابل‌توجهی که شما به آن نگاه می‌کنید، یک پاگانی هوایرا واقعی نیست که از کارخانه بیرون آمده باشد، بلکه یک کپی پیچیده و بسیار دقیق است که در کارگاه یک یوتیوبر ویتنامی ساخته‌شده است.

این یوتیوبر خوش‌سابقه در ساخت خودروهای رپلیکا، روند طولانی‌مدتی را در ساخت این خودرو طی کرده است. ساخت این پاگانی رپلیکا با یک قاب فولادی سفارشی شروع شد که برای منعکس‌کننده شکل کلی هوایرا مونتاژ شده است. خاک رس در تمام قسمت بیرونی ماشین اعمال و چسب روی آن ریخته شد و سپس فایبرگلاس روی آن قرار گرفت. هنگامی که قطعات فایبرگلاس چیده می‌شوند، می‌توان آن‌ها را از خودرو جدا کرد و تمام قطعات بیرونی لازم برای مونتاژ را به تیم واگذار کرد.

پای فراری دست‌ساز مشهدی‌ها به ویتنام کشیده شد!/ عکس

با تکمیل پنل های بدنه و تشکیل پوسته از فایبرگلاس، کار بر روی نهایی کردن شاسی فولادی و بخش زیرین خودرو آغاز شد. چیزی که کل فرآیند را بیش از پیش چشمگیر می‌کند این است که در طول ساخت این خودرو از هیچ ابزار پیشرفته‌ای استفاده نمی‌شود.

حتی فرمان خودرو نیز از چند قطعه فولادی منحنی تشکیل شده است که به یکدیگر جوش داده شده و دایره‌ای را تشکیل می‌دهند. داخل این پاگانی هوایرا نیز کاملاً سفارشی است و از قطعاتی استفاده می‌شود که از جنس فایبرگلاس قوی هستند. حتی خود صندلی‌ها نیز از خاک رس تراشیده شده و سپس از فایبرگلاس ساخته‌شده‌اند. چراغ‌های جلو و عقب نیز از ابتدا ساخته‌شده بودند. از سوی دیگر، ویدئوی منتشر شده از این سازنده یک دوو اسپرو را نشان می‌دهد که موتور و احتمالاً برخی از قطعات فنی دیگر مانند فرمان را به این رپلیکا قرض داده است.

پای فراری دست‌ساز مشهدی‌ها به ویتنام کشیده شد!/ عکس

پس از اتمام ساخت نمای بیرونی و داخلی، بدنه خودرو با رنگ روشن قرمز و شاسی و سایر عناصر به رنگ مشکی براق رنگ‌آمیزی شدند. چیزی که در مورد کل خودرو بسیار چشمگیر است این است که چقدر همه نسبت‌ها دقیق به نظر می‌رسند.

منبع: carscoops

۲۲۷۳۲۲

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا