سرور مجازی
اقتصادی

سرمایه‌گذاران این بازار از مهلکه زیان فرار کردند/دلار در هفته‌های پیش رو چقدر نوسان خواهد داشت؟

سرمایه‌گذاران این بازار از مهلکه زیان فرار کردند/دلار در هفته‌های پیش رو چقدر نوسان خواهد داشت؟

ایمان ربیعی- بازارهای چهارگانه ایران در هفته اول خرداد ماه، موقعیت ویژه‌ای داشتد. از یک سو تلاش برای رشد قیمت و از سوی دیگر تلاش سیاستگذار برای مهار قیمت سبب شد میزان رشد قیمت در بسیاری از بازارها اندک باشد اما بورس اوراق بهادار تهران همچنان با وجود برگزاری جلساتی مهم و نشستن رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان بورس بر سر یک میز به سهامداران زیان داد.

دلار بالا رفت

دلار که بالاخره پس از مدتها از کانال شصت هزار تومان دل کنده است، در هفته‌ی که گذشت با پیشروی اندک در کانال پنجاه هزار تومان، در محدوده قیمتی ۵۸ هزار تومان ایستاد. رشد قیمت دلار در این هفته در حدود هزار تومان گزارش شده است. بر این اساس به نظر می‌رسد رصد سیاستگذار مانع از افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار باشد و کارشناسان نوسان محدود را در همین محدوده را برای دلار در هفته پیش رو، پیش بینی می‌کنند.

در هفته اخیر موضوع مذاکرات ایران و آمریکا در عمان و صدور یا عدم صدور قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست پیش روی شورای حکام، مورد توجه معامله‌گران قرار داشت.

بسیاری معتقدند در هفته‌های پیش رو شعارهای کاندیداها و شانس آنها برای کسب رای مردم بالاترین تاثیرات را بر بازار ارز به جا خواهد گذاشت.

سرمایه‌گذاران این بازار از مهلکه زیان فرار کردند/دلار در هفته‌های پیش رو چقدر نوسان خواهد داشت؟

سرمایه‌گذاران این بازار از مهلکه زیان فرار کردند/دلار در هفته‌های پیش رو چقدر نوسان خواهد داشت؟

طلا به کدام مسیر رفت؟

قیمت طلا در بازار ایران تحت تاثیر بهای دلار و قیمت جهانی اونس است. در این هفته هر چند قیمت اونس کاهشی در محدود ۲۵ دلاری را تجربه کرد اما با این حال بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد اندکی همراه بود .

روز پنجشنبه ۱۰ خرداد هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۳۷۵ هزار تومان بود. در اولین روز هفته یعنی شنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۲۷۷ هزر و ۸۰۰ تومان معامله شد که مقایسه قیمت پنجشنبه با آن، بیانگر افزایش ۲.۷۸ درصدی یا ۹۱ هزار و دویست تومانی در یک هفته است.

سکه امامی هم گران شد

افزایش نرخ طلا و دلار در بازار یاران بهای سکه را نیز افزایش داد. هر قطعه سکه امامی در آخرین معامله روز پنجشنبه ۱۰ خرداد با قیمت ۴۰ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان معامله شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر قطعه سکه امامی در اولین روز هفته یعنی شنبه برابر با ۳۹ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان بوده است. قیاس این قیمت با قیمت پایان هفته یعنی روز پنجشنبه نشان از افزایش یک میلیون و ۲۱۴ هزار تومانی دارد.

بورس چقدر افت کرد؟

بورس هفته اول خرداد در اکثر روزها منفی بود و شاخص رنگ قرمز را به خود دید.بررسی روند بازار سهام در هفته اول خرداد ۱۴۰۳ نشان می‌دهد برآیند معاملات این هفته موجب کاهش شاخص‌های بورسی شده است. به طوری که شاخص کل در پنج روز معاملاتی این هفته با کاهش ۱.۳۱ درصدی از تراز دو میلیون و ۱۱۲ هزار واحد در پایان بورس هفته گذشته به دو میلیون و ۸۶ هزار واحد رسیده است.

۲۲۳۲۲۳

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا