سرور مجازی
اقتصادی

سکه امامی آماده برگشت به این قیمت شد/طلا چقدر عقب رفت؟

سکه امامی آماده برگشت به این قیمت شد/طلا چقدر عقب رفت؟

به گزارش خبرآنلاین ، قیمت طلا و سکه طی دو روز اخیر در سرازیری کاهش قیمت قرار گرفته و با ریزش دلار همراهی می‌کند.

تجارت نیوز در خبری نوشت:همگرایی بازار فلز زرد با دلار قیمت سکه بهار را در روز یکشنبه آماده برگشت به کانال ۴۰ میلیونی کرده است.

Screenshot 2024-05-12 at 5.17.28 PM

روند بازار طلا کاهشی است؟

معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند با وجود اینکه انس جهانی طلا به محدوده ۲۳۰۰ دلاری ورود کرده است، اما در همین کانال نیز ریزش‌هایی داشته و علاوه بر آن در بازار ارز نیز به دلیل فشار بازارساز برای مهار قیمت، خبری از روند صعودی نیست. این دو فاکتور، قیمت در بازار طلا و سکه را در مسیر کاهشی قرار داده است.

با وجود روند نزولی قیمت طلا و سکه، اما معامله‌گران روند کاهشی در این بازار را نهایتا تا ۱۰ درصد دیگر می‌دانند و معتقدند نباید توقع ریزش‌های شارپی از این بازار داشته باشیم.

در روزهای گذشته معامله‌گران بازار، کف ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی را برای سکه، محدوده حمایتی می‌دانستند. آنها معتقد بودند اگر سکه از این محدوده خارج نشود شانس افزایش قیمت و ورود معامله‌گران جدید به بازار زیاد است.

امروز این منطقه دوام نیاورد و قیمت به کف کانال ۴۱ میلیونی رسید. منطقه‌ای که به اعتقاد بازیگران بازار طلا احتمال ریزش‌های بعدی را بالا می‌برد.

کارشناسان اقتصادی با اشاره به اینکه انس جهانی اثر جزئی بر قیمت‌ طلا و سکه دارد می‌گویند، فعلا قیمت طلا و سکه ارتباط چندانی با اونس جهانی ندارد اما موضوع برجام می‌تواند بازار دلار را تحت تاثیر قرار دهد و متعاقب آن طلا و سکه نیز ریزش قیمت داشته باشند.

قیمت نقره بدون تغییر معامله شد

گفتنی است اونس جهانی طلا و نقره روز یکشنبه به ترتیب روی رقم ۲۳۶۰ دلار و ۲۸ دلار و ۱۷ سنتی ثابت ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۵ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاده است و نسبت به اولین روز هفته تغییر قیمت ندارد.

سکه بهار ۵۰۰ هزار تومان ریخت

قیمت سکه امامی روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه‌ بهار با رقم ۳۸ میلیون تومانی معامله شد و افت ۵۰۰ هزار تومانی داشت.

قیمت نیم سکه و سکه گرمی بدون تغییر و به ترتیب با قیمت ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی و ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی معامله شدند. ربع سکه نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۱۵ میلیون تومانی معامله شد.

راه حباب سکه از قیمت جدا شد

قیمت طلا در دومین روز هفته کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۱۶۷ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۵۷۸ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۳۹ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۶۶ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۲۱ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز شنبه در بیشتر قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۳۱۲ هزارتومان، نیم‌سکه ۲۰۳ هزار تومان، ربع سکه دو هزار تومان و سکه گرمی ۵۰ هزار تومان رشد داشت. حباب سکه بهار ۸۹ هزار تومان کاهشی شد.

۲۱۷

ش

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا