سرور مجازی
رمز ارز

بررسی رفتار ماینرها قبل و بعد از هاوینگ بیت کوین؛ می‌خرند یا می‌فروشند؟

بررسی رفتار ماینرها قبل و بعد از هاوینگ بیت کوین؛ می‌خرند یا می‌فروشند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به عقیده یکی از تحلیلگران حوزه کریپتو به نام مارکوس تیلن (Markus Thielen)، رئیس بخش تحقیقات شرکت تن‌ایکس ریسرچ (۱۰X Research)، این احتمال وجود دارد که در ماه‌های پس از هاوینگ بیت کوین، مانند چرخه‌های قبلی، مقادیر زیادی BTC توسط ماینرها فروخته شود.

بر اساس محاسبات وی، استخراج‌کنندگان احتمالا حدود ۵ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش خواهند رساند.

بر اساس داده‌های تاریخی، چنین حجم فروشی در چرخه‌های قبلی نیز مشاهده شده و این موضوع معمولا باعث توقف روند صعودی قیمت می‌شود. برای مثال، قیمت بیت کوین در پنج ماه پس از هاوینگ سال ۲۰۲۰ در محدوده ۹۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰ دلار باقی ماند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

هاوینگ بعدی بیت کوین در حدود ۴ تا ۵ روز دیگر به وقوع خواهد پیوست و در صورت تکرار الگوهای تاریخی، این احتمال وجود دارد که تا ماه اکتبر آتی، شاهد روند صعودی قابل‌توجهی نباشیم.bitcoin-miners-dump-5-billion-in-btc-after-halving-10x-research

تیلن می‌گوید:

ماینرها تمایل دارند در آستانه هاوینگ، دارایی خود را ذخیره کنند که به عدم تعادل در عرضه و تقاضا و متعاقب آن، افزایش قیمت بیت کوین منجر می‌شود. این اتفاق در حال حاضر رخ داده است و قیمت بیت کوین از زمان شروع سال ۲۰۲۴ افزایش یافته و در ۱۴ مارس در پی رشدی ۷۴ درصدی، سقف تاریخی ۷۳۷۳۴ دلار را به ثبت رساند. در ادامه، قیمت تا اواسط آوریل به زیر ۶۲ هزار دلار رسید.

تیلن همچنین معتقد‌ است که آلت‌کوین‌ها، در چنین وضعیتی متحمل فشار می‌شوند. قیمت بسیاری از دارایی‌های دیجیتال در هفته گذشته به شدت سقوط کرده و بسیاری از آنها تا سقف‌های قیمتی ثبت شده در سال ۲۰۲۱ فاصله زیادی دارند.

همان‌طور که برخی پیش‌بینی می‌کنند، حتی اگر رابطه‌ای بین هاوینگ و افزایش قیمت آلتکوین‌ها وجود داشته باشد، شواهد تاریخی نشان می‌دهند که این افزایش معمولاً حدود شش ماه بعد از این رویداد آغاز خواهد شد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا