سرور مجازی
اقتصادی

متفاوت‌ترین تویوتایی که تا به امروز دیده‌اید!/ عکس

متفاوت‌ترین تویوتایی که تا به امروز دیده‌اید!/ عکس

شرکت تویوتا با دستی پر در نمایشگاه خودروی ژاپن موبیلیتی 2023 حضور پیدا خواهد کرد. این خودروساز بزرگ با چند مدل مفهومی جدید در نمایشگاه مذکور حاضر خواهد شد که پیکاپ برقی EPU یکی از آن‌هاست. نکته جالب اینکه این کانسپت از نظر طراحی خیلی پیچیده نیست و کاملاً آماده تولید به‌نظر می‌رسد. با توجه به این موضوع و استفاده از عبارت «نسل بعدی پیکاپ سایز متوسط» در بیانیه رسمی، شاید بتوان کانسپت تویوتا EPU را پیش‌نمایشی از تاکومای برقی تصور کرد.

ابعاد کانسپت تویوتا EPU

کانسپت تویوتا EPU طولی برابر 4.87 متر و عرضی برابر با 1.82 متر دارد. با چنین ابعادی، این خودرو از جثه‌ای مشابه با فورد ماوریک برخوردار است؛ امری که با توصیف‌های تویوتا تضاد دارد. مثل ماوریک، این کانسپت جدید نیز از شاسی مونوکوک سود می‌برد و می‌تواند 5 سرنشین را با خود حمل کند. طراحی ماژولی درِ قسمت بار، دیگر شباهت EPU با پیکاپ محبوب آمریکایی است.

تویوتا کانسپت EPU

در داخل کانسپت EPU با داشبوردی بسیار متفاوت روبه‌رو هستیم. این داشبورد ساختاری چندمرتبه‌ای دارد و در پشت فرمان میزبان دو نمایشگر بزرگ است. با کمک این نمایشگرها، راننده می‌تواند اطلاعات لازم را مشاهده کرده و سیستم اینفوتینمنت را مدیریت کند. همانند داشبورد، غربیلک فرمان EPU نیز ساختاری متفاوت دارد. این غربیلک یوغی‌شکل قبلاً در سایر کانسپت‌های تویوتا مورد استفاده قرار گرفته است.

کانسپت تویوتا EPU

در رابطه با مشخصات فنی کانسپت تویوتا EPU اطلاعاتی در دست نیست، ولی احتمالاً پیشرانه این خودرو شامل دو موتور برقی می‌شود. این پیش‌بینی به‌دلیل استفاده از تایرهای آفرودی بسیار محتمل است.

احتمال عرضه نسخه تولید انبوه کانسپت تویوتا EPU بسیار زیاد ارزیابی می‌شود. دلیل این امر ریشه در محبوبیت بالای فورد ماوریک دارد! این پیکاپ ریزجثه آمریکایی از زمان ورود به بازار، فروش خوبی را تجربه کرده و استقبال از آن قابل‌توجه است. درحال‌حاضر هیوندای سانتاکروز تنها رقیب ماوریک در آمریکای شمالی می‌شود؛ بنابراین بعید نیست که تویوتا با عرضه یک پیکاپ کوچک به‌دنبال سهم‌خواهی از این بخش از بازار باشد.

کانسپت تویوتا EPU

معرفی کانسپت‌ تویوتا اسپیس موبیلیتی

کانسپت تویوتا EPU تنها نماینده کمپانی در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی 2023 نخواهد بود. به غیر از این مدل، تویوتا یک لندکروزر برقی و یک خودروی کوچک آفرودی را نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد داد. این خودروی کوچک نیز مفهومی است و اسپیس موبیلیتی (Space Mobility) نام دارد.

کانسپت اسپیس موبیلیتی برداشت تویوتا از یک خودروی چهار چرخ محرک همه‌جارو را به نمایش می‌گذارد. این خودرو به یک پیشرانه برقی 4 موتوره مجهز است و هر چرخ نیروی خود را از یک موتور مستقل دریافت می‌کند. از لحاظ توانایی‌های آفرود، این کانسپت برقی در سطح فوق‌العاده بالایی قرار دارد و قادر است از روی موانعی با ارتفاع 50 سانتی‌متر و شیب 25 درجه عبور کند.

 اسپیس موبیلیتی

تویوتا می‌گوید اسپیس موبیلیتی صرفاً خودرویی برای نمایش در نمایشگاه نیست و پروتوتایپ آن را در دنیای واقعی تست خواهد کرد. تجارب به‌دست‌آمده از تست‌ها در مدل‌های تولیدی و خودروی ماه‌نورد تویوتا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از نظر ابعاد باید گفت کانسپت تویوتا اسپیس موبیلیتی طولی برابر با 3460 میلی‌متر دارد. عرض این خودرو نیز برابر با 2175 میلی‌متر و ارتفاع آن برابر با 1865 میلی‌متر است. فضای کابین این خودرو مسقف نیست و راننده از طریق میله‌های مقاوم محافظت می‌شود. طبق انتظار، این کانسپت آفرودمحور روی تایرهای حجیم مخصوص حرکت می‌کند.

ناگفته نماند نمایشگاه خودروی ژاپن موبیلیتی درواقع همان نمایشگاه خودروی توکیو است که از امسال با این نام برگزار خواهد شد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

227227

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا