سرور مجازی
اقتصادی

نظر کارشناسان آمریکایی در خصوص خودروی چینی!

نظر کارشناسان آمریکایی در خصوص خودروی چینی!

جک E۱۰X که در برخی منابع با نام سهول E۱۰X معرفی شده، یکی از خودروهای برقی معرفی‌شده برای حضور در بازار ایران است. این خودرو همچنان در مرحله معرفی برای عرضه به بازار ایران باقی مانده است، اما در سوی دیگر جهان، مشتریان مکزیکی قادر به خرید و استفاده از این هاچ‌بک کوچک و برقی جک هستند.

به‌دلیل همسایگی دو کشور ایالات‌متحده و مکزیک و همچنین نزدیکی بازارهای این دو کشور، خودرونویسان آمریکایی در مورد جک E۱۰X کنجکاو شده‌اند. ازاین‌رو، گروهی از خودرونویسان آمریکایی به مکزیک سفر کرده‌اند تا هاچ‌بک جدید و الکتریکی جک را از نزدیک مشاهده کنند.

سهول E10X

به گفته روزنامه‌نگاران آمریکایی، سهول E۱۰X شانسی برای ورود به بازار آمریکا ندارد، اما در مکزیک موردتوجه مشتریان قرار گرفته است. رانندگی با این خودرو در شهرهای شلوغ و بزرگی مانند مکزیکوسیتی بسیار لذت‌بخش است و حس دلچسبی را به راننده القا می‌کند. خودروی چینی و ارزان‌قیمت جک همان چیزی است که مشتریان مکزیکی نیاز دارند. این خودرو یک ماشین الکتریکی کوچک مقرون‌به‌صرفه با قیمتی کمتر از ۲۴ هزار دلار است.

جک E۱۰X، نسخه الکتریکی یک هاچ‌بک بنزینی

جک E۱۰X درواقع نسخه الکتریکی از هاچ‌بک کوچک جک یویو (Yueyue) است که ابتدا در چین و سپس در مکزیک به تولید رسید. پیشرانه الکتریکی این خودرو حداکثر ۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. نیروی این موتور نیز توسط یک باتری ۳۱.۴ کیلووات‌ساعتی تأمین می‌شود. برد هاچ‌بک برقی جک حدود ۲۰۰ مایل یا ۳۲۰ کیلومتر برآورد شده است.

جک E10X

درون کابین خودرو همه‌چیز به‌صورت ساده در کنار یکدیگر چیده شده است تا راننده به‌سرعت با ادوات کابین ارتباط برقرار کند. طراحان جک با اضافه‌کردن بافت‌هایی شبیه به توپ گلف روی داشبورد و استفاده از پنل‌های هم‌رنگ بدنه در کنسول میانی، فضای داخلی را آرایش کرده‌اند. کابین این خودرو محیط کافی برای چهار سرنشین بزرگسال و لوازم آن‌ها را در سفرهای درون‌شهری مهیا می‌کند.

مزایا و معایب سهول E۱۰X

ابعاد کوچک جک E۱۰X و فرمان تیز آن باعث می‌شود تا تردد و پارک‌کردن با این خودرو در فضاهای درون‌شهری آسان باشد؛ بااین‌حال، نباید انتظارات زیادی از یک خودروی شهری با قوای فنی الکتریکی داشته باشید. سواری این خودرو به‌دلیل سیستم تعلیق ساده آن، خشک و خشن است. سیستم ترمز احیاکننده که جزئی جدایی‌ناپذیر از خودروهای برقی است، در جک E۱۰X عملکرد منظمی ندارد. ازاین‌رو، گاهی اوقات باید با فشار و دقت بیشتری پدال ترمز را فشار دهید. سقف سرعت هاچ‌بک جک نیز ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت است، بنابراین نباید با این خودرو تردد زیادی در آزادراه‌ها داشته باشید.

جک E10X

بزرگ‌ترین مشکل جک E۱۰X دسترسی دشوار به جایگاه‌های شارژ در شهرهای مکزیک است. حتی برخی هتل‌ها در مکزیک نیز ایستگاه شارژ ندارند و تنها محل ممکن برای پُرکردن باتری خودرو مراجعه به جایگاه‌های شارژ عمومی است.

رقبای جک E۱۰X در مکزیک فراوان هستند، اما تمامی آن‌ها با قیمت بیشتری نسبت به این خودرو فروخته می‌شوند. کیا نیرو، شورولت بولت و نیسان لیف برخی از خودروهای برقی کوچک، ارزان و شناخته‌شده در بازار جهانی هستند. بااین‌حال، رقیب اصلی هاچ‌بک جک از دیگر برند چینی است. بی‌وای‌دی یوآن پلاس یک کراس‌اوور کوچک الکتریکی است که می‌تواند توجه بخشی از مشتریان جک را نسبت به خود جلب کند. بااین‌حال، مشتریان مکزیکی به هاچ‌بک برقی جک روی خوش نشان داده‌اند.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا