سرور مجازی
اقتصادی

چه کسانی می‌توانند خودروی کارکرده وارد کنند/جزییات

چه کسانی می‌توانند خودروی کارکرده وارد کنند/جزییات

لطف اله سیاه کلی درباره تصویب آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: دولت باید این آئین‌نامه را هرچه سریعتر تصویب کند که متاسفانه تاکنون و با وجود گذشته چند هفته هنوز این آئین‌نامه تصویب نشده است؛ پیش از این مقرر بود که این هفته آئین نامه تصویب شود اما هنوز خبری نیست و ما نگران هستیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودروهای کارکرده خواسته دولت بود بنابراین دولت باید اهتمام ویژه‌ای به تصویب این آئین نامه داشته باشد، ادامه داد: در این آئین نامه همه افراد حقیقی دارنده کارت بازرگانی می‌توانند برای واردات خودروهای کارکرده اقدام کنند.

شرایط واردات خودروهای کارکرده تغییر کرد/ اعلام جزییات

وی همچنین درباره اظهارات وزیر صمت مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری خودرو باید برعهده وزیر صمت باشد، بیان کرد: تا زمانیکه بازار انحصاری است، هم فساد و هم رانت وجود دارد؛ بازار باید رقابتی شود و این مهم زمانی محقق می‌شود که عرضه بیشتر از تقاضا باشد، در این صورت بازار تعیین کننده قیمت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: وزیر صمت، شورای رقابت و دولت نباید درباره قیمت خودرو تصمیم‌گیری کنند اما این موضوع مستلزم این است که عرضه بیشتر از تقاضا باشد، اما زمانیکه ما بازار را انحصاری می‌کنیم و تعداد خودروهای تولیدی یک سوم نیاز جامعه است، قیمت خودرو باید تعیین شود که در این پروسه نه مصرف‌کننده و نه تولیدکننده راضی نیستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: واردات خودروهای کارکرده موجب شکست انحصار بازار می‌شود و در این صورت نیازی به قیمت‌گذاری نیست.

۲۱۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا