سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

هند به جمع سوپراسپرت سازان پیوست؛ هزار اسب بخار برقی برای رقابت با تسلا و بوگاتی

استارتاپ هندی مین متال موتورز (Mean Metal Motors) خود را برای رونمایی از یک سوپراتومبیل برقی آماده می‌کند. این سوپراتومبیل هیجان‌انگیز آزانی (Azani) نامگذاری شده و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و به همین میزان گشتاور دارد. مین متال موتورز ادعا می‌کند با اتکا به این پیشرانه توانمند، آزانی در عرض ۲.۱ ثانیه سرعت خود را به ۹۷ کیلومتر در ساعت می‌رساند و قادر است در مسیر مستقیم حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کند که البته از این حیث حرف چندانی برای گفتن ندارد اما در زمینه شتاب می تواند بسیاری از سوپر اسپرت های مشهور از برندهای فراری، مکلارن، پورشه و حتی بوگاتی را به چالش بکشد.

وقتی صحبت از صنعت خودروی هند می‌شود، بلافاصله برندهایی مثل تاتا و ماهیندرا و مدل‌هایی عمدتا با طراحی قدیمی به ذهن خطور می‌کنند. اما در سال‌های اخیر پای کمپانی‌های مطرح به این کشور باز شده و برندهای داخلی در همکاری با آنها هستند. در این بین استارتاپ‌هایی هم چون مین متال موتورز متولد شده و قصد دارند در زمینه خودروهای نوین الکتریکی حرفی برای گفتن داشته باشند.

مین متال موتور می‌گوید هر چهار چرخ آزانی محرک هستند، از این رو باید با یک پیشرانه دو یا چهار موتوره طرف باشیم. این استارتاپ ظرفیت باتری را ۱۲۰ کیلووات ساعت عنوان کرده و تاکید می‌کند با اتکا به آن امکان پیمایش مسافتی در حدود ۵۲۰ کیلومتر وجود دارد.

در حال حاضر فقط چند طرح کامپیوتری از آزانی منتشر شده است. با دقت در این تصاویر باید گفت از نظر طراحی، آزانی چهره‌ای جذاب اما کمی فانتزی دارد. شکل خاص چراغ‌های اصلی LED و برآمدگی‌های سقف از جمله المان‌های اصلی در نمای بیرونی این سوپراتومبیل برقی به شمار می‌روند. به غیر از این‌ها، باید به برآمدگی زیاد گلگیرها نیز اشاره کنیم. در رابطه با نمای داخلی فعلا هیچ تصویر یا طرحی موجود نیست.

شاسی اسکیت‌برد از دیگر ویژگی‌ای قابل ذکر سوپراتومبیل هندی‌هاست. این شاسی انعطاف‌پذیر بوده و امکان ساخت مدل‌هایی مختلف بر اساس آن وجود دارد. همچنین گفته می‌شود این سوپراتومبیل از تکنولوژی آپدیت از راه دور نیز پشتیبانی خواهد کرد. بد نیست اشاره کنیم مین متال موتورز برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری از هوش مصنوعی در کارخانه‌های خود استفاده می‌کند، از این رو دور از انتظار نیست که آزانی نیز به این فناوری مجهز باشد.

در وبسایت مین متال موتورز که از وبسایت تسلا در طراحی آن الگوبرداری شده، خبری از زمان عرضه و قیمت نیست، اما با این حال سفارش مشتریان علاقه‌مندان از سوی این استارتاپ پذیرفته می‌شود!

این استارتاپ هم مثل برخی از خودروسازان ایرانی فعلا برای آزانی سفارش دریافت می‌کند، ولی اینکه چه مدلی را تحویل خواهد داد، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد! شاید هم قرار است پس از چند سال دواندن مشتریان به دنبال خود، این استارتاپ یک خودروی دیگر را از بازار تامین کرده و به مشتریان تحویل دهد!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا