سرور مجازی
اقتصادی

چه کسانی از فهرست یارانه ۱۴۰۳ حذف می‌شوند؟

چه کسانی از فهرست یارانه ۱۴۰۳ حذف می‌شوند؟

به گزارش خبرآنلاین ،زمان‌بندی پرداخت یارانه نقدی در بهمن ۱۴۰۲ دستخوش تغییر شد. سرپرستان خانوار، قبل این تصمیم فارغ از رتبه و جایگاه خود در دهک‌بندی درآمدی، دقیقا در تاریخ ۲۱ ماه یارانه نقدی را می‌گرفتند و به میل و اختیار خود مجاز بودند را در قالب کالابرگ خرج کنند یا به روش محبوب از عابربانک‌ها پول نقد بگیرند. دولت اواخر پارسال روال همیشگی را به‌هم زد و برای ایجاد انگیزه مضاعف، اعلام کرد یارانه نقدی دهک یک تا سه زودتر واریز خواهد شد تا آن‌ها فرصت بیشتری برای بررسی و تصمیم‌گیری داشته باشند.

عرشخ آنلاین در خبری نوشت:یارانه نقدی از سه ماه قبل با همین سبک و سیاق پرداخت شده است، ولی گروهی، به‌محض اینکه متوجه شدند روز ۲۱ ماه رسیده و خبری از یارانه نقدی نیست، دلهره گرفتند. خواندن این نوشته را برای دفع انواع و اقسام نگرانی مرتبط با موضوع یارانه نقدی فروردین، تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل واریز نشدن یارانه نقدی فروردین توصیه می‌کنیم.

یارانه اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟

یارانه فروردین ماه دهک یک تا سه مطابق وعده اعلام شده روز بیستم ماه به حساب سرپرست خانوار مشمول دریافت کمک‌هزینه دولت واریز شد. یارانه نقدی دهک چهار، پنج، شش، هفت، هشت و ۹ طبق برنامه روز ۳۰ فرودین واریز خواهد شد. پس نگران قطع یارانه نقدی نباشید.

تغییر زمان‌بندی پرداخت یارانه نقدی در بهمن سال گذشته اتفاق افتاد. طبقه‌بندی، دسته‌بندی یا به اصطلاح خود دولتی‌ها، دهک‌بندی خانوارها هم دستخوش تغییر شد، اما سازمان هدفمندی به‌عنوان متولی اصلی پرداخت یارانه نقدی می‌گوید تغییرات جدی و ساختاری نبوده است.

سامانه رفاه ایرانیان اوایل سال ۱۴۰۲ شاخص و ملاک‌های طبقه‌بندی خانوار از جمله میزان درآمد و دارایی را عوض کرد. همچنین گزینه صدک‌بندی را جایگزین دهک‌بندی کرد تا معیار شناسایی مشمولان یارانه نقدی از دقت بیشتری بهره ببرد.

یارانه نقدی به‌ازای هر نفر واریز می‌شود. یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. یارانه تشویقی هم به‌شکل اعتبار خرید برای این گروه منظور می‌شود که اگر از آن استفاده کنند یارانه هر نفر در خانوار دهک یک تا سه، به ۶۲۰ هزار تومان می‌رسد.

یارانه خانوار دهک چهار تا هفت، نفری ۳۰۰ هزار تومان است و، چون آن‌ها هم اجازه استفاده از یارانه تشویقی را دارند می‌توانند در نهایت میزان یارانه دریافتی خود را به رقم ۵۲۰ هزار تومان افزایش دهند. خانوار دهک هشت و ۹ حتی در صورت استفاده از کالابرگ مستحق یارانه تشویقی شناخته نمی‌شود و هنمچنان به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به حسابشان واریز می‌شود.

افزایش ۴۵ درصدی یارانه در قالب طرح یارانه تشویقی قرار بود در بازه زمانی ۱۷ بهمن سال قبل تا ۱۷ اردیبهشت امسال به‌عنوان گزینه موقت صورت بگیرید، اما هنوز به‌شکل رسمی توضیح نداده‌اند پرداخت یارانه تشویقی پس از این تاریخ تمدید می‌شود یا نه. هر خبر و تیتری درباره ادامه پرداخت یارانه تشویقی می‌بینید یا می‌خوانید از حد حدس و گمان فراتر نمی‌رود.

۲۱۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا