سرور مجازی
رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته دوم مهر)

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته دوم مهر)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در این مطلب رمزارز نیوز، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۲ اکتبر به بالای ۲۸،۱۴۳ دلار رسید، اما بلند بودن فتیله بالایی کندل نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت در سطوح بالاتر می‌فروشند. خرس‌ها در ۳ اکتبر سعی کردند از این مزیت خود استفاده کنند، اما گاوها از ۲۷،۱۶۰ دلار دفاع کردند.

btc-and-eth-price-weekly-analysis-7-13
نمودار روزانه BTC/USDT.

شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۶،۹۰۳ دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو مثبت نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را دارند. خریداران بار دیگر سعی خواهند کرد تا مقاومت بالاسری در ۲۸،۱۴۳ دلار را از میان بردارند. بسته شدن کندل بالاتر از این سطح، یک الگوی کوتاه‌مدت کف دو قلو را تکمیل می‌کند که هدف آن، ۳۱،۴۸۶ دلار است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در مقابل، اگر قیمت بار دیگر از مقاومت مذکور کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد. در چنین شرایطی، قیمت ممکن است تا ۲۶ هزار دلار کاهش یابد. در این صورت، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند برای مدتی دیگر بین ۲۴،۸۰۰ تا ۲۸،۱۴۳ دلار تثبیت شود.

اتریوم

در ۲ اکتبر، قیمت اتریوم به شدت از مقاومت بالاسری ۱،۷۴۶ دلار رد شد که نشان می‌دهد خرس‌ها به شدت از این سطح محافظت می‌کنند.

btc-and-eth-price-weekly
نمودار روزانه ETH/USDT.

شیب منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۶۴۰ دلار) در حال صاف شدن است و RSI نزدیک به نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا بر مانع ۱،۷۴۶ دلاری غلبه کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز ETH/USDT یک الگوی کف دو قلو را تکمیل خواهد کرد که هدف آن، ۱،۹۶۱ دلار است.

از سوی دیگر، اگر قیمت پایین‌تر بیاید و به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است مدت زمان بیشتری را در محدوده ۱،۵۳۱ تا ۱،۷۴۶ دلار سپری کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا