سرور مجازی
اقتصادی

 چرا دلار عقب‌ کشید؟

 چرا دلار عقب‌ کشید؟

قیمت دلار دیروز کاهش ۲۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تا ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومانی معامله شد.

دیروز برخی از معامله‌گران بازار ارز معتقد بودند که ریزش طلای جهانی و ناهم‌ترازی طلا در بازار داخلی بر قیمت دلار اثر کاهشی گذاشته است. به اعتقاد آنها این موضوع معادلات بازارساز را به هم‌ ریخته و باید سناریوی جدیدی برای دلار طراحی کند.

به نظر می‌رسد فعلا سیگنال‌های سیاسی اثر خود را بر بازار ارز از دست داده است. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی بر موضوع تاثیر توافقات برجام بر بازار ارز تاکید می‌کنند اما ایالات متحده تصریح کرده که پنجره بازگشت به برجام بسته شده است. به نظر می‌رسد این سیگنال برای بازارهای مالی که پیوسته چشم به تعیین تکلیف اخبار سیاسی دارند، چندان به مذاق کاهشی‌های بازار خوش نخواهد آمد.

یک پیش‌بینی جدید از قیمت دلار در بازار/ بازار ارز فلج شد

با این وجود عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره مذاکره مستقیم ایران با آمریکا و احتمال از سرگیری مذاکرات برجام دیروز به دیده‌بان ایران توضیحاتی ارائه داد. وی با تاکید بر اینکه ایران حاضر است تمام سوءتفاهمات و مسائل قابل طرح در چارچوب مذاکرات برجام را حل و فصل کند، خاطرنشان کرد: با این رویکرد برجام برای ما به آن معنایی که در گذشته اهمیت داشت، امروز اهمیت چندانی ندارد ولی در عین حال موافق طولانی‌تر شدن برجام و تحریم‌ها نیستیم.

وی به اعلام آمادگی ژاپن به عنوان کشور ثالث برای از سرگیری مذاکرات در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد. با توجه به اظهارات ضد و نقیض دو طرف در خصوص پیشبرد روند مذاکرات برجام و پایان دور نخست ریاست جمهوری بایدن، باید حصول نتیجه در این خصوص و تاثیر آن را به گذشت زمان سپرد.
دیروز ۹ مهر در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۱۹۶ تومان عرضه شد و کاهش سه تومانی داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش و با رقم ۳۷ هزار و ۴۵۱ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.
روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۲ هزار و ۴۱۰ تومان معامله شد و کاهش نزدیک به ۵۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۳ هزار و ۶۱۳ تومان و یوروی حواله با رقم ۳۹ هزار و ۶۴۸ تومان عرضه شدند.

در آخرین معامله دیروز درهم امارات نیز با رقم ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد و تغییر قیمتی نسبت به نخستین روز هفته نداشت. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله و اسکناس درهم تغییر قیمتی نداشت. حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۱۹۷ تومان مبادله شد و اسکناس درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۲۱۸ تومان عرضه شد.

۲۳۳۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا