سرور مجازی
رمز ارز

پیشنهاد پاداش ۲۰ میلیون دلاری به هکر میکسین نتورک؛ آیا ۲۰۰ میلیون دلار سرقتی برگشت داده می‌شود؟!

پیشنهاد پاداش ۲۰ میلیون دلاری به هکر میکسین نتورک؛ آیا ۲۰۰ میلیون دلار سرقتی برگشت داده می‌شود؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تیم توسعه‌دهنده شبکه میکسین (Mixin)، یک پروتکل غیرمتمرکز بین زنجیره‌ای (Cross-Chain)، پیشنهادی را به هکری که مسئول سرقت ۲۰۰ میلیون دلاری اخیر بوده، ارائه کرده است. میکسین ۲۰ میلیون دلار پاداش را در ازای بازگرداندن وجوه دزدیده‌شده به هکر مذکور پیشنهاد کرده است.

طبق گزارش‌ها، پیام ارسالی به هکر بیان می‌کرد که بیشتر دارایی‌های پلتفرم متعلق به کاربران است و به همین دلیل، از هکر خواسته شده تا وجوه را بازپرداخت کند. این پیام در عین حال به هکر اجازه می‌دهد ۲۰ میلیون دلار را به عنوان پاداش در ازای اشکال (Bug Bounty) نگه دارد.

این سوء‌استفاده توسط شبکه میکسین در ۲۵ سپتامبر تأیید، و مشخص شد که هکرها به یک ارائه‌دهنده خدمات ابری شخص ثالث نفوذ کرده‌اند، که منجر به سرقت نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار دارایی از این پلتفرم شد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

موسس شبکه میکسین، فنگ ژیائودونگ، اعلام کرده که این شرکت حداکثر تا ۵۰ درصد از وجوه دزدیده‌شده را به کاربران آسیب‌دیده بازپرداخت می‌کند. همچنین مابقی مبلغ را در توکن‌های خریداری‌شده با درآمد شرکت بازپرداخت می‌شود.

در حالی که جزئیات این که هکرها چگونه موفق به سرقت چنین حجم زیادی از دارایی‌ها از طریق نقض داده‌ها شدند، نامشخص است، شایان ذکر است که پروتکل‌های میان زنجیره‌ای در فضای غیرمتمرکز مالی (DeFi) به هدف جذابی برای مهاجمان تبدیل شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، بیش از نیمی از تمام سوءاستفاده‌های حوزه دیفای روی پروتکل‌های میان زنجیره‌ای انجام می‌شود که منجر به زیان بیش از ۲.۵ میلیارد دلاری در این حوزه شده است.mixin-network-offers-20-m-bug-bounty-200-m-hackپروتکل‌های میان زنجیره‌ای به دلیل نقشی که در ایجاد قابلیت همکاری بین شبکه‌های مختلف بلاکچین و مدیریت دارایی‌های چندین زنجیره دارند، اهداف جذابی برای هکرها هستند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا