سرور مجازی
رمز ارز

مدیرعامل بایننس با اتهامات جنایی روبرو شد! ماجرا چیست؟

مدیرعامل بایننس با اتهامات جنایی روبرو شد! ماجرا چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بایننس که زمانی نیروی برتر در دنیای ارزهای دیجیتال بود، در حال حاضر با یک سری چالش‌های قانونی و عملیاتی مواجه شده که می‌تواند پیامدهای مهمی برای آینده آن داشته باشد.

به گزارش وال استریت ژورنال و به نقل از منابع ناشناس، چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس و خود صرافی ممکن است در نتیجه تحقیقات در حال انجام با اتهامات جنایی از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) مواجه شوند.

این مشکلات حقوقی در بحبوحه یک دوره پرتلاطم در بایننس رخ می‌دهد که با خروج بیش از ده‌ها مدیر ارشد و اخراج تعداد قابل توجه کارکنان، با هدف کاهش هزینه‌‌ها، نمایان گشته است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

علی‌رغم این مشکلات، برخی از صاحبان صنعت مانند مت هوگان، مدیر ارشد فناوری بیت وایز (Bitwise)، معتقدند که دنیای ارزهای دیجیتال انعطاف‌پذیر، و بزرگتر از هر صرافی واحدی است.

در همین حال، یی هه، یکی از بنیان‌گذاران بایننس، نسبت به توانایی این صرافی برای غلبه بر این مرحله چالش‌برانگیز ابراز اطمینان کرده است. با این حال، آشفتگی داخلی بر روحیه کارکنان تأثیر منفی گذاشته، و سلطه بازار بایننس کاهش یافته است. شایان ذکر است بایننس اکنون حدود نیمی از معاملات مستقیم ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهد که از 70 درصد در ابتدای سال کاهش یافته است.

قبل از گزارش وال استریت ژورنال، نشانه‌هایی از مسائل حقوقی پیرامون بایننس وجود داشت. گزارش‌ها حاکی از آن بود که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی اتهامات کلاهبرداری علیه این صرافی است که نگرانی‌هایی را در مورد پیامدهای بالقوه برای مصرف‌کنندگان و ثبات بازار ایجاد کرد. این نگرانی‌ها فراتر از اتهامات جنایی و یادآور ورشکستگی صرافی FTX بود.

ژائو و بایننس همچنین از سوی نهادهای نظارتی مختلف ایالات متحده، از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، به دلیل اتهاماتی مبنی بر فعالیت به عنوان یک صرافی ثبت‌نشده در ایالات متحده گرفته تا دستکاری در معاملات، مورد بررسی و تحقیقات قرار گرفته‌اند. این چالش‌های قانونی ابری از عدم اطمینان را بر آینده بایننس در صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا