سرور مجازی
بازی

سونی به دلیل نگرانی‌های ایمنی کودکان، یک بازی را در پلی‌استیشن حذف کرد

سونی به دلیل نگرانی‌های ایمنی کودکان، یک بازی را در پلی‌استیشن حذف کرد

سونی ارتباط روبلاکس را با کنسول‌های پلی‌استیشن مسدود کرد زیرا نگران بود محتوای نامناسب به کودکان برسد. این موضوع از سندی در سال 2022 فاش شده است که اولین بار توسط وبسایت Axios و برگرفته از تحقیقات FTC درباره مایکروسافت فاش شد.
با این حال، جیم رایان، رئیس و مدیرعامل شرکت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت در آن زمان گفت که موضع این شرکت در حال نرم‌تر شدن است و در را به روی پورت پلی‌استیشن نهایی برای این پلتفرم پرطرفدار تولید شده توسط کاربران باز گذاشت.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از انگجت، رایان اوایل سال گذشته تصمیم خود مبنی بر خودداری از مرتبط شدن با روبلاکس را برای سرمایه‌گذاران توضیح داد. او در آن زمان گفت: «از لحاظ تاریخی، به دلیل تعداد زیاد کودکانی که در پلی‌استیشن بازی می‌کنند، ما بسیار مراقب بوده‌ایم که از آنها را در برابر هر چیزی که می‌تواند به طور بالقوه از آنها سوء‌استفاده کند حفاظت کنیم». اما او لحن خوش‌بینانه‌ای را برای سرمایه‌گذارانی که مشتاق دیدن روبلاکس در کنسول‌های سونی هستند به کار برد. وی گفت: «با این حال، طی دو سال گذشته، ما این سیاست‌ها را بازبینی کرده‌ایم و کمی در این مورد آسانگیرتر شده‌ایم. ما برای مدت طولانی محافظه‌کار بودیم و اکنون با مدیران روبلاکس مشغول مذاکره هستیم. امیدواریم شرایط تغییر کند.»
 

سونی به دلیل نگرانی‌های ایمنی کودکان، یک بازی را در پلی‌استیشن حذف کرد

علیرغم اظهار نظر بیش از یک سال پیش، روبلاکس هنوز به کنسول‌های پلی‌استیشن نرسیده است. این پلتفرم دوست‌داشتنی که به کاربران امکان می‌دهد محتوای تولید شده توسط کاربر را ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند و پخش کنند، برای Xbox، iOS، اندروید، ویندوز و macOS در دسترس است. نینتندو در مورد عدم دسترسی‌پذیری روبلاکس برای Switch اظهار نظری نکرده است، اما این سازنده کنسول نیز از لحاظ تاریخی در مورد احتیاط در دور نگه داشتن محتوای نامناسب از کودکان اشتباه کرده است.
 
روبلاکس یک سیستم درجه‌بندی محتوا را در سال 2021 ارائه کرد تا به والدین کمک کند بازی‌های ساخته شده توسط کاربر را بهتر کنترل کنند. بیش از نیمی از کاربران روزانه این پلتفرم زیر 13 سال سن گهگاه محتوای قانون‌شکنانه ممکن است در عناوین ایجاد شده توسط کاربر از حد اعتدال عبور کند. علاوه بر این، روبلاکس در تلاش است تا با رشد کاربران خود به آنها کمک کند و اکنون محتوایی را برای بازیکنان 17 سال به بالا مجاز کرده است. این پلتفرم می‌گوید که محدوده سنی 17 تا 24 سریع‌ترین بخش در حال رشد آن است.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا