سرور مجازی
اقتصادی

نقش جدید بیت‌کوین؛«ناجی» زمین؟/تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

نقش جدید بیت‌کوین؛«ناجی» زمین؟/تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بیت‌کوین همواره به عنوان عاملی برای سرعت گرفتن روند گرمایش زمین شناخته شده است، اما مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که می‌توان این روند را تغییر داد و از بیت‌کوین برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده کرد.

از زمان ظهور بیت‌کوین و فناوری بلاک‌چین، همواره بحث‌های زیادی درباره این صنعت وجود داشته است. فعالان محیط زیست همواره نگرانی خود را از تأثیرات منفی بیت‌کوین و رمزارزها ابراز کرده‌اند و در اذهان عمومی، بیت‌کوین به عنوان یک عامل آسیب‌رسان به محیط زیست شناخته می‌شود.

اکوایران در این زمینه به نقل از «کریپتو پولیتن» نوشته است: ماینینگ یا همان استخراج بیت‌کوین با مصرف بسیار بالای برق همراه می‌شود و همین امر به معنای آزادسازی کربن بیشتر به اتمسفر است. پژوهشگران دانشگاه هاوایی کالیفرنیا پیش‌تر در سال ۲۰۱۸ در مقاله‌ای در مجله «تغییرات آب‌وهوایی» هشدار داده بودند که اگر استفاده از بیت‌کوین با آهنگ رشد دیگر فناوری‌های مشابه دنبال شود، این امر به تنهایی منجر به تولید میزانی از گاز دی‌اکسید کربن خواهد شد که در سه دهه آینده میانگین دمای کره زمین را بیش از ۲ درجه افزایش خواهد داد.

بیت‌کوین به سمت صعود می‌رود؟

از سوی دیگر، مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد بیت‌کوین به طور بالقوه می‌تواند به عنوان ابزاری برای کاهش ورود گازهای گلخانه‌ای به اتمسفر مورد استفاده قرار بگیرد.

در این مطالعه که توسط «موسسه مدیریت ریسک» بریتانیا انجام شده، به گاز متان اشاره می‌شود که آزادسازی آن یک عامل مهم در سرعت گرفتن روند تغییرات اقلیمی است. طبق اعلام نویسندگان این تحقیق، در صورت ذخیره کردن گاز متان می‌توان آن را به یک منبع انرژی برای کامپیوترهای استخراج رمزارز تبدیل و از انتشار آن به اتمسفر جلوگیری کرد. این مطالعه نتیجه گرفته که استفاده از این روش می‌تواند تا سال 2030، انتشار گازهای گلخانه‌ای به اتمسفر را تا هشت درصد کاهش دهد.همچنین یکی دیگر از رویکردهای نظری مطالعه یادشده این است که گرمای ایجادشده توسط رایانه‌ها در حین استخراج بیت‌کوین به گلخانه‌ها منتقل شود تا محیطی مناسب برای رشد محصولات زراعی و باغی ایجاد شود، بخصوص در مناطقی که دمای مناسبی برای رشد این محصولات ندارند.

بر اساس داده‌های سایت «اینوستینگ»، قیمت بیت‎کوین طی دیروز از 26 هزار دلار و 517 سنت تا 26 هزار دلار و 636 سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت بیت‎کوین طی 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود 30 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 7 میلیارد و 93 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته 0.23 درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 1587 تا 1597 دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز 0.10 درصد یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 2 میلیارد و 37 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته 2.66 درصد کاهش پیدا کرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا