سرور مجازی
اخبار آی تیامنیت

همسر مک آفی: مرگ جان مک آفی مشکوک و تقصیر آمریکا است

همسر مک آفی در تازه‌ترین اظهارات خود مقصر اصلی مرگ جان مک آفی را آمریکا معرفی کرد و تمام اتهامات وارد شده به همسرش را کذب خواند.

جنیس مک آفی، همسر جان مک آفی به تازگی از مقامات درخواست کرده است که در رابطه با مرگ جان مک آفی در سلول زندانی که وی قرار بود از آنجا به آمریکا بازگردانده شود، تحقیقاتی را به عمل بیاورند. طبق گفته مقامات اسپانیایی، جان مک آفی در روز چهارشنبه خود را در سلولش دار زده است.

آمریکا مقصر اصلی مرگ جان مک آفی است

همسر مک آفی: مرگ جان مک آفی مشکوک و تقصیر آمریکا است
همسر مک آفی: مرگ جان مک آفی مشکوک و تقصیر آمریکا است

جنیس مک آفی در خارج از زندانی که شوهرش در آنجا حبس شده بود عنوان کرد که همسرش را برای بار آخر چند ساعت قبل از پیدا شدن جسد وی ملاقات کرده بود. جنیس می‌گوید همسرم در آخر به من گفت که دوستت دارم و بعد از ظهر تلفن می‌زنم. این کلمات را کسی که قصد خودکشی دارد هیچ‌وقت به زبان نمی‌آورد. به عقیده من مقصر اصلی مرگ جان مک آفی مسئولان آمریکایی هستند، چرا که همسرم به دلیل اتهامات سیاسی که به او زده شده هم‌اکنون جان خود را از دست داده است.

جنیس مک آفی در ادامه عنوان کرد که همسرم می‌خواست نسبت به حکمی که دادگاه عالی اسپانیا چند ساعت قبل از مرگ مشکوک وی اعلام کرده بود و بازگرداندنش به آمریکا اعتراض کند و درخواست تجدید نظر کند. سخنگوی آمریکا در کشور اسپانیا اظهار کرد که ما با دقت هرچه تمام‌تر تحقیقاتی که مقامات محلی در ارتباط با مرگ جان مک آفی انجام می‌دهند را پیگیری خواهیم کرد و آمادگی کامل را داریم تا کمال همکاری را با خانواده مک آفی به جا بیاوریم. ما تصمیم گرفته‌ایم که برای نگه داشتن حرمت این خانواده در رابطه با این موضوع بیشتر صحبت نکنیم.

جان مک آفی در کشور انگلستان به دنیا آمده بود و در سال ۱۹۸۷ میلادی اولین نرم افزار آنتی ویروس تجاری جهان را روانه بازار کرده بود. پلیس اسپانیا جان مک آفی را در سال ۲۰۲۰ میلادی و در زمانی که وی به دنبال آن بود که از اسپانیا با یک پاسپورت بریتانیایی به سمت استانبول پرواز کند، بازداشت کرد.

جان مک آفی سال‌های زیادی در حال گریختن از دست مقامات آمریکا بود و نیمی از عمرش را در کشتی تفریحی خود گذراند. دولت آمریکا اتهاماتی را به مک آفی وارد کرده بود که اصلی‌ترین آن‌ها کلاهبرداری ارز دیجیتال و فرار مالیاتی بود. به عقیده همسر وی، جان مک آفی انسانی امیدوار به آینده و جنگجو بود و چنین اتهاماتی را نمی‌توان به او چسباند.

خاویر ویالبا، وکیل جان مک آفی بیان کرد که خانواده مک آفی هم‌اکنون در انتظار هستند تا نتایج کالبدشکافی مشخص شود؛ اما او قصد دارد که درخواستی را برای کالبدشکافی دیگری که خانواده مک آفی تمایل به انجام آن دارند، ارائه کند و زمانی که نتیجه تحقیقات انجام شده در رابطه مرگ جان مک آفی معلوم شود، آن‌ها می‌توانند اقدام حقوقی کنند.

حضور یک شخص دیگر در سلول مک آفی

طبق گفته یک منبع آگاه، در سلول جان مک آفی یک نفر دیگر نیز حضور داشت که در هنگام مرگ جان مک آفی،‌ وی در آنجا نبود. دپارتمان دادگستری کاتالونیا به تازگی تحقیقات خود را در ارتباط با فوت مک آفی آغاز کرده است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۰ نرخ خودکشی در زندان‌های اسپانیا روند صعودی پیدا کرده، به طوری که از متوسط اروپا ۲۵ درصد بیشتر بوده است. در سال ۲۰۱۹ از هر ده هزار زندانی در اسپانیا حدود ۸.۴ درصد اقدام به خودکشی کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا