سرور مجازی
اقتصادی

سالی ۳ میلیارد تومان درآمد با این شغل عجیب!

سالی ۳ میلیارد تومان درآمد با این شغل عجیب!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین -در تازه ترین خبرها هم رئیس مرکز ملی فضای مجازی از تشکیل کارگروه کودک و نوجوان برای حمایت از اقتصاد بازی خبر داده است. برخی از پژوهشگران نیز درآمد صنعت گیمینگ را ۲۲ برابر درآمد نفتی ایران عنوان می‌کنند.

سود آورده صنعت گیمینگ
سرانه نوشت: بد نیست نگاهی به سود آورده صنعت گیمینگ در چند سال اخیر بیندازیم. بر اساس آمار سود صنعت گیمینگ در سال ۲۰۲۰ میلادی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد دلار بود که رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ را نیز تجربه کرد که نشان از رشد سریع این صنعت دارد. برای آنکه حسی ملموس از این رقم داشته باشیم، می‌توان آن را با درآمد نفتی سالانه کشورمان مقایسه کنیم. درآمد سالانه کشور از فروش نفت در حال حاضر حدود ۵ تا ۸ میلیارد دلار است. یعنی درآمد صنعت گیمینگ چیزی حدود ۲۲ برابر درآمد نفتی ایران است.

بزرگترین شرکت‌های بازی سازی
در نسل جوان امروز جامعه کمتر کسی پیدا می‌شود که حداقل یک‌بار با یک سبک از بازی رایانه‌ای آشنایی پیدا نکرده باشد؛ از بازی در رایانه شخصی تا لپ‌تاپ و از بازی در تبلت تا گوشی‌های همراه. اما این قدرت اثر بازی‌ها تنها محدود به جمعیت نیست و اخیرا در قالب یک صنعت مطرح شده‌ است. شرکت‌های بزرگ غربی در این حوزه سرمایه‌گذاری کلان کرده‌اند و سودهای هنگفتی نیز از فروش سالانه در صنعت گیمینگ کسب می‌کنند.

شرکت‌هایی چون ولو (Valve)، بلیزارد (Blizzard) و ‌ای‌اِی اسپورتس (EA Sports) از سردمداران صنعت گیم، همگی در خاک آمریکا هستند. البته رقابت در صنعت پرسود سرگرمی به‌حدی رسیده است که کشورهایی چون چین، هند و ژاپن نیز سرمایه‌گذاری فراوانی در این حوزه داشته‌اند.

برای آگاهی از نحوه تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای و نقطه شروع آن، باید راهنمای گام‌به‌گام آن را مطالعه کنید. فرایند تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای ممکن است در ظاهر ساده و آسان به نظر برسد، اما مستلزم تلاش، پشتکار و ثبات زیادی است. بنابراین برای این کار باید عزم‌تان جزم بوده و آماده این کار باشید. در ادامه به بررسی مراحل گیمر شدن پرداخته‌ایم.

وقتی می‌خواهید به عنوان یک گیمر شروع به فعالیت کنید، باید یک بازی، پلتفرم یا ژانر مناسب را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.
اگر می‌خواهید خود را به یک گیمر حرفه‌ای تبدیل کنید، باید تا جایی که می‌توانید به این حرفه نزدیک شوید و آن را از نوعی “سرگرمی” به “حرفه و تخصص” خود تبدیل کنید. بازی‌های سایر گیمرهای حرفه‌ای را تماشا کنید تا با سبک و عملکرد آنها آشنا شوید. وقت خود را به تحقیق در مورد استراتژی‌های بازی و آزمایش آن‌ها اختصاص دهید و تلاش کنید تا گیم‌پلی خود را به‌روز کرده و آن را ارتقا دهید.
به یک انجمن بازی ملحق شوید.

تجهیزات مناسب گیم را تهیه کنید. مانند کامپیوتر یا لپتاپ مخصوص گیمینگ/ هدست گیم/کیبورد مکانیکی/ مانیتور Led/ ماوس بازی/ ‌وبکم و میکروفون باکیفیت/ صندلی راحت بازی/ بلندگوهای صدای فراگیر.
مرحله پنجم: در رویدادهای بازی محلی شرکت کنید.
یک تیم پیدا کنید.
در لیگ‌ها و مسابقات گیم شرکت کرده و رقابت کنید.
حامی مالی پیدا کنید.
آیا می‌توانیم با گوشی گیمر شویم؟
می‌توان گفت یکی از راه‌های گیمر حرفه‌ای شدن، استفاده از گوشی هوشمند است. البته تنها استفاده از گوشی هوشمند کافی نیست و نیاز به برخی تجهیزات دیگر نیز دارید. تجهیزاتی از قبیل دسته‌های بازی موبایل و نصب بازی‌هایی که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند. همچنین رم گوشی هوشمند شما باید بالا باشد تا دستگاه در حین بازی هنگ نکند.

مهم‌ترین بازی‌ها
در میان بازی‌های مختلف برای گیمر شدن چند نوع بازی از قبیل Smite، Dota ،World of legends و League of legends بیشترین کاربرد را دارند.

چگونه از گیمری تبدیل به استریمر شویم
با پیشرفت تکنولوژی و سیستم‌های رایانه‌ای، در چند سال اخیر این امکان فراهم شده است که این بازیکنان حرفه‌ای امکان تولید محتوا بر اساس بازی مورد علاقه خود در فضای نت داشته باشند و کاربران فراوانی را به صفحات شخصی خود جذب کنند.

طی این فرآیند که استریمینگ نام دارد، گیمر حرفه‌ای، حین بازی، صفحه خود را به‌طور برخط برای دنبال‌کنندگانش به اشتراک می‌گذارد و دنبال‌کنندگان در صورت رضایت از محتوا مبلغی دلخواه را به‌عنوان اعانه به حساب گیمر واریز می‌کنند. دلارها به حساب گیمر می‌رود و حالا دیگر او فقط یک گیمر ساده نیست بلکه یک گیمر حرفه‌ای به نام «استریمر» خوانده می‌شود.

استریمر بازی‌هایش را در بستر شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده پخش می‌کند و شگردهای جدیدی از بازی آنلاین را برای دنبال‌کنندگانش رو می‌کند.

در حال حاضر مهم‌ترین بستر ارائه‌شده برای استریم‌کردن، از آنِ شرکت «توئیچ» است. استریمرها روی این شبکه، حساب‌های کاربری ایجاد می‌کنند و بر اساس تعداد دنبال‌کننده‌هایشان، بازخورد می‌گیرند. استریمرهای معتبر دارای تیک بنفش هستند که نشان از اعتبار و تعداد بالای دنبال‌کنندگان آنان دارد.

چند آمار خیره‌کننده درباره گیمر
– طبق آخرین داده‌ها در سال ۲۰۲۳ آمار خیره‌کننده‌ای در حدود ۳.۰۹ میلیارد گیمر ویدیویی در سراسر جهان وجود دارد.

– پیش‌بینی می‌شود تعداد گیمرها تا سال ۲۰۲۴ به ۳.۳۲ میلیارد نفر برسد.

– از میان تمام گیمرهای جهان تقریبا ۱.۵ میلیارد نفر در قاره آسیا زندگی می‌کنند.

– از کل گیمرهای جهان نیز حدود ۵۵ درصد آن‌ها را مردان تشکیل می‌دهند.

آسیا با ۱.۵ میلیارد گیمر، پیشتاز است.
۵۲ درصد گیمرها حداقل در یکی از سرویس‌های بازی (Gaming service) اشتراک دارند.
اندازه بازار صنعت گیم در جهان، ۳۸۵ میلیارد دلار و صنعت بازی امریکا ۱۰۶.۸۲ میلیارد دلار ارزش دارد.
در سال ۲۰۲۲، ژاپن و اوکراین بیشترین تعداد گیمرهای جهان را داشتند.
و در نهایت اینکه…
درآمد گیمرهای حرفه‌ای در کشورهای مختلف متغیر است اما به‌طور میانگین یک گیمر حرفه‌ای می‌تواند سالانه ۶۰ هزار دلار (معادل ۳.۶ میلیارد تومان) درآمد کسب کند. البته به غیر از درآمد بازی، یک گیمر حرفه‌ای این توانایی را دارد که سالانه میلیون‌ها دلار درآمد دیگر از جمله حمایت مالی، استریم آنلاین در یوتیوب، آموزش گیمر شدن و کسب جوایر مختلف مالی به‌دست آورد.

۲۲۰

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا