سرور مجازی
رمز ارز

علت سقوط قیمت اتریوم با وجود ارتقای اخیر! آیا ETH به دام تورم افتاده؟

علت سقوط قیمت اتریوم با وجود ارتقای اخیر! آیا ETH به دام تورم افتاده؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت اتریوم علی‌رغم اجرای موفقیت‌آمیز ارتقاء دنکن (Dencun) که در ۱۳ مارس ۲۰۲۴ با هدف کاهش کارمزد تراکنش‌ها انجام شد، روندی نزولی داشته است. این موضوع باعث ایجاد سؤالاتی در مورد تأثیر واقعی دنکن بر قیمت اتریوم شده است.

تا پیش از این، بلاکچین اتریوم به دلیل تراکم شبکه، قادر به پردازش تعداد زیادی از تراکنش‌ها نبود. این مسئله منجر به طولانی شدن زمان پردازش و افزایش کارمزد تراکنش‌ها شده بود.

انتظار می‌رفت که ارتقاء دنکن با افزایش مقیاس‌پذیری شبکه، به ثبات اتریوم کمک کند و در نتیجه، قیمت آن را افزایش دهد، اما نتیجه این‌چنین نبود.why-the-ethereum-eth-price-has-been-plunging-after-the-dencun-upgrade-has-the-token-become-inflationary

با انتقال اتریوم به مکانیزم اثبات سهام (PoS) در جریان ادغام، شاهد کاهش قابل توجه کل عرضه این ارز دیجیتال بودیم، اما به نظر می رسد که دنکن این روند را معکوس کرده است.

هدف اصلی ادغام این بود که اتریوم را به یک ارز ضدتورم تبدیل کند. با این حال، اطلاعات درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد که با وجود کاهش کارمزد تراکنش‌ها پس از دنکن، فعالیت کاربران در شبکه اتریوم افزایش یافته است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

این افزایش فعالیت باعث شده که میزان عرضه جدید اتریوم با سرعت بالاتری نسبت به زمان ادغام، رشد کند.

سوزاندن کارمزد تراکنش‌ها نیز که عامل اصلی کاهش عرضه در گذشته بود، دیگر به اندازه کافی برای جبران رشد عرضه جدید مؤثر نبود و در نهایت این عوامل نگرانی‌هایی را در مورد تورم‌زایی مجدد این ارز دیجیتال به وجود آورده است.why-the-ethereum-eth-price-has-been-plunging-after-the-dencun-upgrade-has-the-token-become-inflationary

کاهش کارمزد تراکنش‌ها در کنار افزایش عرضه جدید، می‌تواند دلایل اصلی روند نزولی قیمت اتریوم پس از ارتقاء دنکن باشد. همچنین، تأخیر در راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم ممکن است بر قیمت این ارز دیجیتال تأثیر منفی بگذارد و آن را به محدوده ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ دلار برساند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا