سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ضعف ایمنی فعال تسلا مدل ۳ توسط انکپ کره جنوبی تایید شد [تماشا کنید]

تسلا همواره مانور ویژه‌ای روی ایمنی محصولات خود داده و آنها را جزو ایمن‌ترین‌های کلاس خود می‌داند؛ تست‌های برگزار شده توسط موسسات معتبر بین‌المللی نیز تایید‌کننده این امر هستند. اما انکپ کره جنوبی (KNCAP) نظر کاملا متفاوتی در رابطه با تسلا مدل ۳ دارد و با استناد به نتایج بررسی اخیر خود می‌گوید این خودرو آنگونه که تبلیغ می‌شود، ایمن نیست!

آنطور که انکپ کره جنوبی اعلام کرده، تسلا مدل ۳ موفق به کسب امتیاز ۸۳.۳ از این موسسه شده است. هر چند این امتیاز باید به معنای دستیابی به سطح اول (چیزی معادل ۵ ستاره ایمنی) باشد، ولی کسب امتیازی معادل سه ستاره در بخش ایمنی عابر پیاده و تجهیزات پیشگیری از تصادف جایگاه آن را متزلزل کرده است.

امتیازهای اعطا شده از سوی انکپ کره جنوبی به تسلا مدل ۳ عبارتند از:

  • ایمنی در تصادف از روبرو ۹۹.۶ درصد یا ۵ ستاره
  • ایمنی عابر پیاده ۵۸.۴ درصد یا ۳ ستاره
  • تجهیزات پیشگیری از تصادف ۵۹.۵ درصد یا ۳ ستاره

نکته عجیب و تامل‌برانگیز اینکه در بخش ایمنی فعال تسلا مدل ۳ به دفعات مکرر با عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران برخورد کرده است. همانگونه که در ویدیوی ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، این سدان برقی در هر سه سرعت ۲۰، ۲۵ و ۴۰ کیلومتر نتوانسته دوچرخه‌سوار را تشخیص دهد و با آن برخورد می‌کند.

چنین عملکردی برای محصولی از تسلا بسیار جای سوال دارد، به‌ویژه اینکه این کمپانی از پیشتازان فناوری خودران بوده و خیلی‌ها اتوپایلوت را یکی از برترین‌های این حوزه می‌دانند. مساله وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم آیونیک ۵ در همین تست امتیاز ۹۵.۹ درصد را کسب کرده است!

ناگفته نماند تسلا مدل ۳ تاکنون بیشترین امتیازهای ممکن را از موسسات معتبری چون NHTSA، IIHS و یوروانکپ دریافت کرده و از دید برخی ایمن‌ترین خودروی کلاس خود محسوب می‌شود. در هر حال باید منتظر ماند و دید تسلا چه واکنشی به گزارش انکپ کره نشان خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا