سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

در پی یک تصادف مرگبار؛ NIO برای استفاده از رانندگی خودران از مشتریان امتحان می‌گیرد

پس از مرگ یک مرد ۳۱ ساله هنگام استفاده از سیستم رانندگی نیمه خودکار Navigate on Pilot در شاسی‌بلند NIO ES8، حالا شرکت چینی قصد دارد با گرفتن امتحان، صلاحیت مالکین محصولات خود را ارزیابی کند! این امتحان آنلاین صرفا برای صدور مجوز دسترسی به سیستم مذکور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فقط برای چین؛ معرفی SUV الکتریکی هفت سرنشینه NIO در نمایشگاه خودرو شانگهای

امتحانی که توسط نیو طراحی شده، از طریق اپلیکیشن اختصاصی تلفن همراه در دسترس است. این امتحان شامل یک ویدیوی شش دقیقه‌ای است که اهداف و توانمندی‌های سیستم Navigate on Pilot را به کاربر توضیح می‌دهد. نکته جالب اینکه همانند تسلا، نیو نیز در ویدیوی خود تاکید می‌کند Navigate on Pilot یک دستیار رانندگی است و توانایی هدایت کاملا خودکار خودرو را ندارد.

علاوه‌بر این، در ویدیوی مورد بحث نیو به رانندگان گوشزد می‌کند در طول فرایند رانندگی باید مدام آماده در اختیار گرفتن خودرو باشند و بلافاصله پس از پخش اعلان کنترل آن را در دست بگیرند.

پس از تماشای ویدیو، مالکین محصولات نیو باید به ۱۰ سوال چهار گزینه‌ای نیز پاسخ بدهند. اگر پاسخ‌های داده شده به تمامی سوالات همگی درست باشند، ۲۰۰ امتیاز به کاربر داده شده و او مجوز استفاده از سیستم Navigate on Pilot را دریافت می‌کند.

سیستم Navigate on Pilot در واقع معادل تسلا اتوپایلوت یا جنرال موتورز سوپر کروز است

اما برگردیم به حادثه‌ای که باعث شده نیو چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد. دوازدهم آگوست امسال یک کارآفرین ۳۱ ساله به نام لین ونکین (Lin Wenqin) هدایت شاسی‌بلند ES8 خود را به سیستم Navigate on Pilot سپرده بود. در بخشی از مسیر متاسفانه خودروی آقای ونکین منحرف شده و پس از برخورد با یک سطل، به شدت با اتومبیل خدماتی اتوبان تصادف می‌کند. پس از این برخورد، خودروی کارآفرین بدشانس واژگون شده و پس از چند بار غلت زدن بالاخره متوقف می‌شود. این حادثه در نهایت منجر به جان باختن آقای ونکین می‌شود. گفتی است تحقیقات انجام شده تایید کننده فعال بودن سیستم Navigate on Pilot در لحظه تصادف هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا